خراسان شمالی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رسانه ها باید مولد خبر باشند و به فرموده مقام معظم رهبری، در فضای مجازی پرقدرت و جهادی در مقابله با جریان های انحرافی حضور داشته باشند.

رسانه ها باید تحلیل های واقع بینانه داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی امروز در نشست نقش رسانه ها در رزمایش مواسات که در ساختمان بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: بسیج رسانه باید در حوزه رخدادها، رخوت ها و رخنه های جامعه انقلابی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید تحلیل های واقع بینانه داشته باشند تا مانع از تحلیل انحرافانه دشمن شوند، افزود: خصوصا بسیج رسانه باید در این راه قدم بگذارد مثلا جهش تولید یک رخداد است که می توان در این بخش کارهای خوب و تحلیل های کاملی انجام داد.

یعقوبی ادامه داد: رسانه ها باید رخدادهایی که ممکن است در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نمود پیدا می کند را رصد کنند.

وی افزود: نباید نسبت به رخدادها بی تفاوت بود و به سادگی از آن گذشت بلکه باید آن را تحلیل کنیم.

امام جمعه بجنورد در ادامه همچنین یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها را شناسایی انگیزه‌های جوانان و ارائه راهکار برای امیدواری آن‌ها نسبت به آینده عنوان کرد و گفت: رسانه موظف است انگیزه‌های جوانان را شناسایی کرده و به صورت میدانی برای آن‌ها راهکار پیدا کند.

یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود به سه واژه صدقه، مواسات و ایثار در فرهنگ دینی در راستای کمک به دیگران اشاره کرد و گفت: صدقه، اختیاری و برای رفع بلاست ولی مواسات در مرحله بالاتری قرار دارد و به معنی دیگران را شریک مال خود کردن، است.

 وی ایثار را از خودگذشتگی و بخشیدن آن چیزی دانست که برای ما دوست داشتنی است و بیان کرد: اسلام می خواهد ما را تربیت کند و از صدقه به ایثار برساند.

در پایان این نشست که با حضور فرمانده سپاه خراسان شمالی برگزار شد٬ با تقدیر از زحمات مهدی اکرامی٬ محسن امیری به عنوان سرپرست سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.