معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: وضعیت این استان از نظر مقابله با کرونا شکننده است لذا پروتکل‌های بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد تا دغدغه‌ها کمتر شود.

وضعیت خراسان رضوی در مقابله با کرونا شکننده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: از شنبه گذشته که به مشاغل کم ریسک اجازه فعالیت داده شد، ۲ هفته برای ارزیابی وضعیت فعلی فرصت داریم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا یک بحران اقتصادی در جهان به وجود آورده است اظهار داشت: برای مقابله با این شرایط، دولت در قالب ارائه بسته‌های معیشتی، ارائه وام به افراد، مشاغل و تولید کنندگان، اقداماتی را در دستور کار دارد.

وی گفت: برای برون رفت از این شرایط باید برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای برای استان حول محور طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی و جهش تولید داشته باشیم.

جعفری افزود: در اسفند ماه پارسال کمبودهایی در حوزه‌ مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش وجود داشت اما امروز نه تنها در این حوزه بی نیاز هستیم بلکه می‌توانیم مازاد این ملزومات را به استان‌های همجوار نیز ارسال کنیم.

وی ادامه داد: متخصصان پزشکی معتقد هستند باید با کرونا هم زیستی داشته باشیم و آن را بپذریم، به طور مثال در کشور چین اعلام شده است تا پایان سال مردم باید از ماسک استفاده کنند، بنابراین باید کسب و کار و زندگی با رعایت اصول بهداشتی تداوم یابد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سال گذشته ۲۴۷ نشست با هزار و ۴۹۹ مصوبه در این کمیسیون و کمیته‌های تخصصی چهارگانه، کارگروه‌های کارشناسی و کمیسیون‌های شهرستانی حوزه استان برگزار شد.

رسول فرزادفر افزود: ارزش ریالی کشفیات دستگاه‌های کاشف خراسان رضوی در سال گذشته سه هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۹ درصد افزایش داشت.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.