مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، برنامه‌های ماه مبارک رمضان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را تشریح کرد.

برنامه‌های تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی در خصوص برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال اجتماعات نداریم؛ به همین دلیل جلسات رسمی، مساجد و خانگی برگزار نخواهد شد و به جای جلسات حضوری از بستر فضای مجازی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: امسال اقدامات ما توسط مبلغین در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد و در گروه‌ها، کانال‌ها و مجموعه‌های مرتبط برنامه و محتواهای مناسب ناظر بر ماه رمضان برگزار خواهد شد. همچنین مشاوره ما نیز به صورت تلفنی و مجازی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های تفسیر موضوعی قرآن و تفسیر سوره مائده در فضای مجازی هستیم.

صاحبقرانی گلستانی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مردمی مواسات، روحانیون طلایه‌دار گروه‌های مردمی برای رزمایش مردمی مواسات خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین موسسات و خانه‌های قرآنی نیز مباحث قرآنی خود را در فضای مجازی پیگیری خواهند کرد. طرح‌ها و ابتکارات زیادی آماده شده که انشاءالله در فضای مجازی ارائه خواهد شد. هیات‌های مذهبی نیز امسال هزینه جلسات خود را در رزمایش مواسات متمرکز کرده‌اند و برنامه‌های مناجات‌خوانی را در فضای مجازی پیش‌بینی کرده‌اند تا هیات‌های مذهبی تعطیل نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برای روحانیون مستقر در روستاها نیز پیش‌بینی شده برنامه‌های خود را در فضای مجازی برگزار کنند. همچنین در روستاهایی که بستر فضای مجازی وجود ندارد، پیش‌بینی کرده‌ایم که با هماهنگی اهالی روستا ساعتی مشخص شود و روحانی به تنهایی در مسجد حضور پیدا کرده و برنامه‌های خود همچون احکام، قرآن و تفسیر را از طریق بلندگو به صورت مختصر و کوتاه اعلام کند.

صاحبقرانی گلستانی گفت: در موضوع اطعام و هیات‌های مذهبی نیز مقرر شده که هزینه آن میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شود. امیدواریم هر خانه به محل عبادت پروردگار تبدیل شود و خانه‌های مشهد و استان به بیت‌الانوار تبدیل شود که این نور به رفع سریع این بیماری از جان بشریت کمک کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.