نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: «قرارگاه مواسات خراسان رضوی» باید پناهگاهی برای اقشار آسیب‌پذیر باشد و این حرکت باید تداوم داشته باشد.

«قرارگاه مواسات خراسان رضوی» باید پناهگاهی برای اقشار آسیب‌پذیر باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در رزمایش کمک مومنانه و مواسات در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد اظهار داشت: برحسب دستورات مقام معظم رهبری که برگرفته از القائات خاص وجود بقیه‌الله(عج) است که امر به اجرای یک برنامه منظم و متشکل مواسات و همدلی در این موقعیت فرمودند، اقدامات صورت گرفت؛ درنتیجه اجرای این برنامه به اقشار آسیب‌پذیر باید کمک و مساعدتی صورت گیرد.

وی افزود: اگر درست تامل کنیم این مسئله یک نتیجه فرعی است اما فرمانی که از ناحیه مقدس مقام معظم رهبری صادر شد و رهنمود حکیمانه‌ای که ایشان در این زمینه داشتند دو ویژگی و خصوصیت اصلی دارد که باید به آن دو خصوصیت اصلی دقیقا توجه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: خصوصیت اصلی اول در کنار مساعدتی که تحت عنوان رزمایش صورت می‌گیرد ایجاد و پیدایش یک قرارگاه در هر استان و سراسر کشور است. این قرارگاه مجموعه حرکات مردمی و مشارکت‌های خالصانه مردمی و تشکل‌ها را دنبال و هدایت می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: این جریان، جریانی مستمر است و این قرارگاه باید یک پناهگاه برای عموم اقشار آسیب‌پذیر باشد آن هم در این موقعیتی که جریان اقتصادی کشور و تامین معیشت در قشر زحمتکش دچار مشکل شده است و اینها نسبت به معیشت خود نگران نباشند و دغدغه نداشته باشند.

وی ادامه داد: قرارگاه مواسات باید بتواند اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کند و این حرکت در یک زمان کوتاه صورت گرفت و تا به امروز قریب ۱۰۹ هزار خانواده قشر آسیب‌پذیر از این حمایت‌ها برخوردار شده‌اند و انشاء الله این مسئله ادامه دارد و ائمه جماعات شهرستان‌ها نیز پای کار هستند تا این شناسایی ادامه پیدا کند. این رزمایش باید با هر نوع فقر و فلاکت مبارزه کند و این قرارگاه باید پایدار باشد.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: دستگاه‌های متعددی نیز در این زمینه اعم از دولتی و حاکمیتی و مردمی پای کار این قرارگاه هستند و عضو آن هستند و تشکل‌های مردمی و قرارگاه ولی امر و بسیج جامعه پزشکی و دستگاه‌هایی که دقیقا به تشکل‌های مردمی ارتباط دارد کنار این موضوع و قرارگاه هستند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: خاصیت دوم این رهنمود مقام معظم رهبری در واقع نشان دادن عظمت و قدرت تمدن نوین اسلامی در یک مسابقه فرهنگی با فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف جهانی است؛ از دوران مدرنیته به این طرف که در جهت مدرنیزاسیون کردن کشورهای جهان سوم دستگاه‌های غربی فعالیت داشته‌اند فرهنگ مدرنیته و فرهنگ غرب را به عنوان پیشوای تمدن خواستند قرار دهند.

وی گفت: همزمان با شیوع کرونا، در کشورهای پیشرفته غربی مردم رفتند اسلحه خریدند تا یکدیگر را بکشند و در تمدن نوین اسلامی مردم دست در دست یکدیگر گذاشتند تا یکدیگر را نجات دهند و این یک مسابقه تمدنی میان اسلام و تمدن دست ساز شیطانی غربی بود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در این شرایط فرهنگ دینی ما بر فرهنگ شیطانی مدرنیته غرب تسلط یافت و این قضیه پیش‌بینی اسحاق رابین ملعون هم بود که شش ماه قبل از مرگش پیش‌بینی کرد که قرن ۲۱ را قرن سیادت اسلام عنوان کرد و گفت فرهنگ و تمدن اسلام بیشتر مردم دنیا را جذب خواهد کرد و سیادت غرب از میان می‌رود و خواستار براندازی اسلام شده بود.

وی ادامه داد: مردم دنیا چشمشان باز است و توسعه ارتباطات جهانی دنیا را به هم متصل کرده است؛ نتیجه تمدن غربی این شد که با پیشامد یک ویروسی در مهمترین کشورهای پیشرفته غربی اسلحه خریدند و به جان هم افتادند و در مهد نوین تمدن اسلامی مردم دست به دست هم دادند و یکدیگر را نجات دادند. این یک میدان مسابقه میان تمدن اسلام و غرب بود و تمدن غرب شکست خورد و تمدن اسلام در حال اعتلا و پیشرفت است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.