پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: در شرایط فعلی ضمن رعایت مسائل بهداشتی باید ارتباط با خدا نیز تقویت شود.

تقویت ارتباط با خدا راهکار مقابله با بلا و بیماریها

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله خزاعی اظهار کرد: در شرایط فعلی که کشور ما درگیر بیماری کرونا شده است، لازم است در کنار رعایت مسائل بهداشتی و تذکرات پزشکان، ارتباط انسان با پروردگار عالمیان تقویت شود.

وی با بیان اینکه این حوادث تلخ و بیماریهای سخت همچون طاعون و وبا در گذشته نیز وجود داشته و جان عده‌ای را گرفته است، ادامه داد: امید است خداوند اینگونه بلاها را از جامعه اسلامی و مسلمین دور گرداند.

این پژوهشگر تصریح کرد: هر مصیبت که به انسان می‌رسد حاصل رفتار و کردار اوست با وجود اینکه بخشش خدا بیشمار است اما گناهان بندگان نیز بسیار است؛ در برخی از روایات آمده است، کسانی که مرتکب گناهانی شده‌اند که در گذشته نبوده به  مصیبت‌هایی نیز دچار می‌شوند که در گذشته وجود نداشته است.

وی افزود: باید در این شرایط سخت به اندازه توان خود یاری‌گر نیازمندان و مستمندان باشیم و اگر نیاز مالی دارند آن را رفع کنیم؛ درواقع باید رحم کنیم تا مورد رحمت خداوند متعال قرار گیریم.

به گفته آیت‌الله خزاعی زیارت ائمه هدی(ع) از بهترین اعمال مستحبی است؛ اما در حال حاضر که شرایط زیارت از نزدیک فراهم نیست می‌توان از راه دور نیز به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) عرض ارادات کرد.

وی ادامه داد: زیارت ائمه هدی(ع) هر روز متعلق به یک یا دو ائمه(ع) است و همواره پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط جهان و از راههای بسیار دور ائمه اطهار را زیارت می کنند.

این پژوهشگر تصریح کرد: روز شنبه تعلق به پیامبر(ص) دارد و مسلمانان جهان از کشورهای مختلف و از راه دور به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) عرض ارادت کرده و ایشان را زیارت می کنند؛ همچنین روز جمعه تعلق به امام عصر(عج) دارد؛ درشرایط حال حاضر لازم است دعای فرج را قرائت کنیم و از ایشان شفای تمام بیماران و رفع گرفتاری مسلمین را خواستار باشیم

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.