رییس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از غربالگری چهار هزار سرباز وظیفه اعزامی از این شهرستان در زمینه بیماری کرونا خبر داد.

چهار هزار سرباز وظیفه اعزامی از مشهد غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر زهرا نهبندانی گفت: این تعداد مشمولان وظیفه یکم  و سوم اردیبهشت ماه از مشهد اعزام شدند که پایش وضعیت سلامت آنان از نظر ابتلا به کرونا در سه مرحله شامل قبل از اعزام در مراکز بهداشتی و درمانی، در زمان اعزام و حین عزیمت و در زمان ورود به پادگان انجام شده است.
وی افزود: پایش این افراد با همکاری متخصصانِ دوره‌ دیده نیروی ‌انتظامی و همکاران دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی انجام شد.  

وی انجام تب‌سنجی حرارتی، اندازه‌گیری اکسیژن خون و بررسی علائم بالینی را از مراحل غربالگری بیماری کرونا برشمرد و اظهار داشت: اگر سربازی علائمی از قبیل تب داشت مورد مراقبت و بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به خانه‌اش باز می‌گردد یا در مراکز بهداشتی و درمانی بستری می‌شود.
نهبندانی گفت: با مشاهده علائم  مشکوک به کرونا در مشمولان نظام وظیفه در هر مرحله از اعزام، افراد دارای این علائم با هماهنگی نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی مربوطه درمان یا قرنطینه می‌شوند.
وی افزود: تاکنون هیچ موردی از همه‌گیری در پادگان‌های خراسان رضوی نداشته‌ایم، چرا که پادگان‌ها از طریق بهداری ارتش، نیروی ‌انتظامی و سپاه تحت مراقبت بوده و اگر فردی در پادگان علائم بیماری داشته باشد بلافاصله جداسازی و از خدمت ترخیص می‌گردد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر این طرح غربالگری بیماری کرونا را در ۲ مرحله برای جمعیت زیرپوشش که بیش از پنج میلیون نفر در استان خراسان رضوی را شامل می‌شود اجرا کرده و در حال اجرا دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۳۹۱ را در کشور گرفته است.  

همچنین تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.