رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در فروردین ماه امسال ۱۸.۳ درصد است که در مقایسه با اسفندماه سال گذشته ۹ دهم درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم فروردین ماه در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین ماه خراسان رضوی در نقاط شهری ۱۷.۶ و در نقاط روستایی ۲۱.۱ درصد است که در مقایسه با اسفندماه سال گذشته درنقاط شهری یک درصد و در نقاط روستایی ۶ دهم درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: نرخ تورم فروردین ماه در خراسان رضوی در کل خانوارهای استان ۳.۶ درصد است که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۹ دهم درصد افزایش یافته که این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۳.۵ درصد و برای خانوارهای روستایی استان ۴.۲ درصد است و به ترتیب نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱.۱ درصد و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه امسال در کل خانوارهای خراسان رضوی ۳۰.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش یافته،  این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۹.۱ و برای خانوارهای روستایی استان ۳۴.۹ درصد است که به ترتیب ۲.۶ و۳.۲ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار خراسان رضوی در فروردین ماه امسال در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۱۲.۵ واحد، پوشاک و کفش ۳۹.۹ واحد، مسکن ۱۲.۹ واحد و گروه بهداشت و درمان ۱۷.۸ واحد است در حالی که این ارقام برای کل کشور به ترتیب ۱۰.۷، ۲۸.۳، ۲۱.۴، ۲۰.۷ واحد است.

وی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای خراسان رضوی در فروردین ماه ۲۰۱.۵ واحد، برای مناطق شهری ۱۹۵.۹ واحد و برای مناطق روستایی ۲۲۵.۸ واحد است.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۹ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا  ۸.۱ درصد جمعیت کشور یعنی ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت را در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار در خود جای داده است.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.   ۵۰.۴ درصد جمعیت خراسان رضوی مرد و ۴۹.۶ درصد آنها زن هستند. در این میان قشر جوان نیز یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر از جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.