جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در بیانیه ای اعلام کرد: امیدواریم تمام مؤمنین و عزیزانی که در رزمایش بزرگ همدلی و مساوات یاریگر نیازمندان شده‌اند، این پویش بزرگ را در ایام ماه مبارک رمضان گسترش دهند.

مؤمنین رزمایش بزرگ همدلی و مساوات را در ایام ماه مبارک رمضان گسترش دهند

قدس آنلاین: در این بیانیه آمده است: حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن ایام نورانی و پربرکت میهمانی خدا را گرامی می‌داریم و امید داریم این ایام در ادامه بهره‌مندی‌های مؤمنین از شعبان المعظم، قلوب متضرع و ندبه‌خوان ملت ما را هر چه بیشتر با نور ایمان و معنویت روشن کند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه این ماه عزیز و با توجه به شرایط ویژه کشور، نکاتی را یادآور می‌شود.

بیانیه حاکیست: امروز جهان با آزمونی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند و دچار بلایی دردآور شده است؛ دردی بزرگ که مصایبش ضعف و ناتوانی انسان را آشکار می‌کند. بی‌شک در ماهی که تمام درهای رحمت گشوده می‌شود و الطاف خداوند زمینیان را در بر می‌گیرد، امید است تضرع و ندبه دردمندانه، بلایای مادی و جسمی را در کنار امراض روحی و قلبی برطرف کند. ماه مبارک رمضان ماه علاج دردها و فرصتی کم‌نظیر برای گذر از رنج‌ها و کسب فیوض مادی و معنوی است و چه زیبا حلاوت ذکر و مناجات این روزهای مردم (شعبان المعظم) در رمضان الکریم به ثمر می‌نشیند و قلب‌ها را برای مهمانی خدا آماده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: در ایام تبلیغی امسال شرایط حضور مؤمنین در صفوف نمازها و استماع خطبه‌ها و منبرها فراهم نیست؛ اما امروز ابزارهای تبلیغ و ترویج دین و معنویت گسترش یافته و ابزارهای تسهیل‌کننده‌ای چون رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی، به‌خصوص صدا و سیما، در اختیار است. عالمان دین امروز می‌توانند با حضور آگاهانه در این فضاها نهایت استفاده را برای ترویج و تبلیغ مجازی معارف ناب اسلامی ببرند و تهدیدهای پنهان و آشکار فضای مجازی را با آموزه‌های عمیق و پرمغز بزدایند. بی‌شک گسترش فعالیت‌های مفید و سازنده و نیز تزریق محتوای مفید به فضای مجازی تهدیدها و آسیب‌های این عرصه را کاهش خواهد داد و آن را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

بیانیه ادامه یافته است: مبارزه مؤمنانه و دینمدارانه با کرونا (توجه و تضرع به درگاه الهی) در کنار توجه به دستاوردهای علمی و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، وجه متمایز مبارزه با کرونا در ایران اسلامی بوده است. خوشبختانه با مدیریت‌ها و هدایت‌های مسئولان، به‌ویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، کشور ما توانسته است مدیریتی مناسب را در مواجهه با بیماری کرونا ارائه کند.

بیانیه حاکی است: همچنان سپاس‌گزار تمام خدمت‌گزاران عرصه مبارزه با این ویروس منحوس، کلیه جهادگران عرصه سلامت، پرسنل بیمارستان‌ها و کادر پزشکی و پرستاران که متحمل رنج‌های فراوان شده‌اند، هستیم و ضمن تجلیل ویژه از خدمات دانشجویان و طلاب جهادی برادر و خواهر و دیگر اقشار در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها، حضور آنان را در خط مقدم مبارزه با کرونا ارج می‌نهیم.

در این بیانیه آمده است: امیدواریم تمام مؤمنین و عزیزانی که در رزمایش بزرگ همدلی و مساوات یاریگر نیازمندان شده‌اند، این پویش بزرگ را در ایام ماه مبارک رمضان گسترش دهند و مساوات و مواسات را که صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را به نمایش گذاشته، عمق بخشند و در سبک زندگی مؤمنانه مردم ایران نهادینه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.