یک رسانه عرب‌زبان از آمادگی فعالان و معترضان عراقی برای از سرگیری گسترده‌تر تظاهرات خود در مناطق جنوبی و بغداد پرده برداشت.

آمادگی فعالان عراقی برای ازسرگیری تظاهرات "میلیونی"

به گزارش قدس آنلاین، العربی الجدید در گزارشی فاش کرد که معترضان و فعالان در میدان‌های تظاهرات در عراق به منظور آمادگی برای ازسرگیری دوباره تظاهرات به صورت گسترده‌تر در مناطق جنوبی، مرکزی و شهر بغداد، به فعالیت کمپین‌های رسانه‌ای خود از طریق شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند.

العربی الجدید در این باره نوشت: طبق گفته فعالان و اعضای کمیته‌های هماهنگ کننده تظاهرات،‌ به دنبال ابلاغ اولین بیانیه مبنی بر کنترل کرونا، تظاهرات از سر گرفته خواهد شد، اما احتمال داده می‌شود که تظاهرات این بار گسترده‌تر شده و به شهرهای دیگر نیز کشیده شود.

طبق این گزارش، فعالان عراقی طی روزهای گذشته به منظور بیان آنچه "عقب نشینی صاحبان قدرت از وعده‌های خود برای انجام اصلاحات و ادامه فرقه گرایی" خوانده‌اند، پیام‌هایی را با هشتگ‌هایی از قبیل "موعد بازگشت انقلاب"، "انقلابمان نمرده است" و "تظاهرات میلیونی پس از پایان ممنوعیت آمد و شد" در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

این رسانه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که تحصن کنندگان در میدان التحریر بغداد به عنوان مرکز تظاهرات اقدام به نصب چادرهای جدید به جای چادرهای قدیمی کردند.

ایسنا نوشت: در همین راستا، "ایوب الساعدی"، از چهره‌های برجسته تظاهرات عراق گفت: تظاهرات بار دیگر ازسر گرفته خواهد شد و این مسأله قطعی است، اما ما در ابتدا می‌خواهیم تظاهرات میلیونی را ترتیب دهیم تا بتوانیم "قیام" را از سر بگیریم و بر همان خواسته‌ها تأکید کنیم که شامل کنار گذاشتن احزاب و تشکیل یک دولت جدید به دور از فرقه گرایی و تأثیرات خارجی است.

وی افزود: تظاهرات میلیونی نزدیک خواهد بود و احزاب صاحب نفوذ و شبه‌نظامیان مسلح را نسبت به عزم و اراده عراقی‌ها برای دستیابی به زندگی آزاد و باعزت شگفت زده خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.