مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از پاسخگویی به ۵۰ سوال فقهی، کلامی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا در سایت «گفتمان رضوی» خبر داد.

پاسخ ۵۰ سؤال فقهی و کلامی در خصوص شیوع ویروس کرونا در سایت «گفتمان رضوی»

به گزارش قدس آنلاین، سید محمود مرویان حسینی با بیان اینکه معضلات و مشکلات ناشی از کرونا مسئولیتی را بر دوش نهادهایی همچون بنیاد پژوهش‌ها گذاشته است، گفت: با شرایط ایجاد شده در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور، مطالبات و سؤالاتی از فضلا و علما می‌شد که این مهم مسئولیتی را بر دوش این بنیاد نهاد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هیچ زیرساختی برای راه‌اندازی سایت تعریف نشده بود، در همان زمان کم، سایتی را با موضوعات فقهی، کلامی، فرهنگی و اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات در شرایط شیوع ویروس کرونا فراهم آوردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: متأسفانه در مدتی که کشورما با ویوروس کرونا درگیر است، با هجمه شبهات فکری مواجه هستیم و از سوی دیگر نیزمجموعه‌های معاند در داخل و خارج کشور، هجمه‌های رسانه‌ای وارد می‌کنند از همین رو سایت «گفتمان رضوی» با هدف پاسخگویی به سؤالات و شبهات در دوران شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۰ سؤال مرتبط با کرونا در این سایت پاسخ داده شده و فرآیند پاسخگویی ۳۸ سؤال نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین  ۱۵۰ پرسش و پاسخ  نیز توسط اساتید ارزیابی شده است.

مرویان حسینی افزود: متأسفانه ما برای پاسخگویی درحوزه‌های علوم اسلامی و بحث‌های کلامی کمتر به صورت رسمی آموزش دیده‌ایم و به صورت کامل در این حوزه‌ها تسلط نداریم. گاهی ممکن است یک پاسخ خود شبهاتی داشته باشد از این رو در این سایت توجه می‌شود که با دقت کامل به سؤالات پاسخ داده شود.

وی به برخی از سوالات مطرح شده در این سایت اشاره کرد و گفت: تا کنون سوالاتی همچون، سیره اهل بیت(ع) در برخورد با بیماریهای واگیر چگونه است؟ آیا بستن حرم نشانه زانو زدن دین در برابر علم نیست؟ رابطه بین قداست و نظافت در حرم اهل بیت(ع) چیست و... در این سایت مطرح و پاسخ داده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سایت «گفتمان رضوی» به آدرس http://gofteman.islamic-rf.ir به عنوان پایگاه مادر طراحی شده است و در گروه‌های مختلف معرفی و حدود یک میلیون باز نشر داشته شده است.

مرویان حسینی بخش دیگری از محتوای این سایت را اخبار مرتبط با دین و اندیشه ذکر کرد و گفت: بخشی از مقالات علمی مرتبط با کرونا در داخل و خارج از کشور نیز در این سایت بارگذاری شده است

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.