معاون رئیس مرکز مطالعات جامع اروپایی و بین‌المللی در روسیه گفت، کشورهای عضو بریکس احتمالا جای ایالات متحده را در تامین مالی سازمان بهداشت جهانی می‌گیرند و سرمایه گذاری خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس،‌ دیمیتری سوسلوف، معاون رئیس مرکز مطالعات جامع اروپایی و بین‌المللی در روسیه گفت: کشورهای برزیل، ‌روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی موسوم به بریکس به دنبال افزایش همکاری پزشکی با سایر کشورها در پی تصمیم واشنگتن در توقف کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی هستند.

وی ادامه داد: چند سال قبل، آمریکا اعلام کرد که کمک‌هایش به سازمان بهداشت جهانی را یا تعلیق می‌کند یا متوقف. کشورهای بریکس احتمالا در بیانیه‌ای اعلام می‌کنند که کمک‌های مالی به این نهاد بین‌المللی را افزایش می‌دهند که نقش اصلی را در اداره مقابله با بیماری همه گیر جهانی کرونا ایفا می‌کند.

وی افزود: کشورهای عضو بریکس احتمالا همکاری بعدی خود را در رویکردهایشان برای کمک به دیگر کشورها که دارای سیستم‌های ضعیف بهداشتی نسبت به کشورهای عضو هستند، اعلام می‌کنند.

این مقام روس همچنین تاکید کرد که گسترش این ویروس در کشورهای کمتر توسعه یافته می‌تواند تهدیدی برای امنیت کشورهای عضو بریکس باشد و گفت، بریکس تمایل دارد تا سیستم بهداشت این کشورها را تقویت کند.

در همین حال، معاون رئیس مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی کشورهای در حال گذار در دانشگاه لیائونینگ نیز چنین نظری را مطرح کرد و گفت: دولت پکن به صورت فعالانه به شرکایش در بریکس برای مقابله با این بیماری ویروسی همه گیر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین مساله برای ما همکاری بین‌المللی در میان کشورهای عضو بریکس است. کشورهای عضو کاملا همبستگی خود را در مقابله با ویروس کرونا مطرح کرده‌اند. همه کشورها اعم از چین و روسیه به تامین موارد لازم برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در سایر کشورها می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.