۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 702065

رسانه های بین المللی امروز (جمعه) از مرگ «عبدالله الحامد» فعال حقوق بشر سعودی و از چهره های مخالف دولت این کشور در اثر سهل انگاری پزشکی در یکی از زندان های عربستان سعودی خبر دادند.

مرگ فعال حقوق بشر سعودی در زندان

به گزارش قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از حقوق دانان سعودی که نامشان را ذکر نکرد، خاطرنشان کرد این چهره دانشگاهی و فعال حقوق بشر سعودی ۶۹ ساله از سال ۲۰۱۳ به این سو در بازداشت بسر می برد.

« مجتهد» توئیت نویس سرشناس مخالف سعودی و افشاکننده مسائل پشت پرده خاندان حاکم بر عربستان که صفحه شخصی وی در شبکه اجتماعی توئیتر بیش از دو میلیون و دویست هزار دنبال کننده دارد، توئیت «احمد بن راشد بن سعید» تحصیل کرده دانشگاهی را منتشر کرد که درگذشت عبدالله الحامد در زندان را اثبات می کند.

به گفته احمد بن راشد جنازه عبدالله الحامد ظهر امروز جمعه در زادگاهش شهرک «القصیعه» در شهرستان «بریده» به خاک سپرده می شود.

وی توضیح داد که الحامد در بیست و یکم فروردین سکته کرده بود.در همین رابطه سازمان مدافع حقوق بشر در عربستان موسوم به «القسط» به عنوان یک سازمان غیردولتی فعال در خارج از کشور اعلام کرد که الحامد بنیانگذار انجمن حقوق مدنی و سیاسی در عربستان و یکی از برجسته ترین چهره های اصلاح طلب در این کشور است که در زندان «الحائر» ریاض به کما رفت .

سازمان مزبور با صدور بیانیه ای توضیح داد که الحامد در ماه مارس ۲۰۱۳ بازداشت شد و بدون ارائه توضیح در خصوص دلیل صدور حکم به یازده سال زندان محکوم شد.

سازمان القسط تاکید کرد : الحامد یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی در عربستان است که حال عمومی اش بیش از سه ماه پیش به شدت وخیم شد و مقامات سعودی علیرغم بالا بودن سن وی که در آستانه ۷۰ سالگی قرار داشت، حاضر نشدند، او را آزاد کنند.

تاکنون هیچ توضیحی از سوی مقامات سعودی در خصوص درگذشت الحامد ارائه نشده است. البته مقامات سعودی همواره هرگونه کوتاهی در حق زندانیان را تکذیب کرده اند و با هر گونه انتقاد داخلی و یا بین المللی در این خصوص مخالفت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.