ما به همراه شرکای بین‌المللی خود، نگرانی‌های جدی و طولانی‌مدتی درباره برنامه موشکی بالستیک ایران داریم، که برای منطقه ثبات‌زدا بوده و تهدیدی برای امنیت منطقه است

واکنش منفی انگلیس به پرتاب ماهواره سپاه: ناقض قطعنامه شورای امنت است

وزارت امور خارجه انگلیس نسبت به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی «نور» از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «عمیقا» ابراز نگرانی کرد و آن را با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ناسازگار دانست.

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه در سخنانی مدعی شد: گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران با استفاده از فناوری موشک بالستیک، پرتاب ماهواره انجام داده، مایه نگرانی شدید و با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ناسازگار است.

وی افزود: سازمان ملل از ایران خواسته تا فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده‌اند، انجام ندهد. ایران باید از این امر پیروی کند.

این سخنگو همچنین گفت: ما به همراه شرکای بین‌المللی خود، نگرانی‌های جدی و طولانی‌مدتی درباره برنامه موشکی بالستیک ایران داریم، که برای منطقه ثبات‌زدا بوده و تهدیدی برای امنیت منطقه است

به گزارش ایرنا، پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور، برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی نسبت به اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شده بودند.
 

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه سوم اردیبهشت از ماهواره بر «قاصد» از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.