۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 702119

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان صورت گرفت در تمثیلی، رژیم متجاوز صهیونیستی را به ویروس عالمگیر کرونا تشبیه و اعلام کرد با صبر می‌توان بر این دو دشمن بشریت پیروز شد.

قدس آنلاین: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود که به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان صورت گرفت در تمثیلی، رژیم متجاوز صهیونیستی را به ویروس عالمگیر کرونا تشبیه و اعلام کرد با صبر می‌توان بر این دو دشمن بشریت پیروز شد. پیشتر و در بحبوحه گسترش کرونا روزنامه ترکیه‌ای «مملکت» تصویری از ریه فردی مبتلا به این ویروس مرگبار را منتشر کرد که تعجب بسیاری از مردم را به همراه داشت. این روایت تصویری نشان می‌داد که چگونه کووید ۱۹ با نفوذ در ریه کم‌کم گسترش یافته و تمام این عضو حیاتی انسان را درگیر می‌کند. تصویر مذکور به سرعت در فضای مجازی بازتاب داشت و بسیاری، از میزان تخریبی که کرونا بر بافت ریه ایجاد می‌کند وحشت کردند. عکس منتشر شده البته می‌تواند روی دیگری از یک داستان تراژدیک واقعی در دنیای امروز ما باشد؛ داستان رشد قارچ‌گونه رژیم متجاوز صهیونیستی در اراضی فلسطینی. رشد این ویروس هم مشابه کروناست اما کمی طولانی‌تر. سوم مهر سال گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در هفتادوچهارمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک نقشه‌ای از روند اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها را بالای دست گرفت و به رهبران جهان نشان داد که مفهوم کلی آن مشابه تصویر این روزهای روزنامه این کشور درباره کرونا بود. این تصویر روندی از ۷۰ سال اشغالگری صهیونیست‌ها را نشان می‌داد و آشکار کرد که چگونه کرونای صهیونیست در طول هفت دهه کلونی اولیه خود را گسترش و کل فلسطین اشغالی را فرا گرفته است.

ویروس کرونا پنج ماهی می‌شود که جولان می‌دهد و در همین مدت کم، دنیا را به زندانی بزرگ تبدیل و بشریت را به خانه‌نشینی اجباری واداشته است. رژیم صهیونیستی هم چندین دهه است در گوشه‌ای از جهان اسلام با توطئه برنامه‌ریزی شده غرب، ظاهر و ضمن آواره کردن نزدیک به ۶ میلیون فلسطینی، دیگر ساکنان این منطقه را با محاصره تحمیلی در دو منطقه باریکه غزه و کرانه باختری به نوعی زندانی کرده است. اما در نهایت همان‌گونه که در قرآن کریم، بزرگ‌ترین راهنمای بشریت آمده «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً – به‌راستی که با هر سختی آسانی است» و ما نیز به پایان یافتن هر چه سریع‌تر این بیماری منحوس امید بسته‌ایم، همان‌گونه که در انتظار نابودی رژیم جعلی صهیونیسم لحظه شماری می‌کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز سال ۱۳۹۴ در سخنانی با اشاره به آینده متجاوزان فرمودند: «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید». این موضوع امروز محتمل‌تر از هر روز دیگری به نظر می‌رسد. تل‌آویو که روزی به واسطه فعالیت‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت تنها از ناحیه غزه احساس خطر می‌کرد، با افزایش عملیات‌های استشهادی در کرانه باختری و حتی درون سرزمین‌های اشغالی دیگر هیچ نقطه‌ای را برای خود امن نمی‌بیند. از سوی دیگر این رژیم در محیط بین‌المللی نیز روز به‌روز مطرودتر می‌شود. به راه افتادن جنبش بایکوت (تحریم خرید محصولات ساخت شهرک‌های صهیونیستی خارج از اراضی سال ۱۹۶۷) در غرب و به‌ویژه اروپا، هشدار شدیداللحن چند روز پیش اتحادیه اروپا و روسیه به رژیم صهیونیستی در مورد ادامه تجاوزاتش و شکست طرح آمریکایی معامله قرن، همه انزوای بیش از پیش صهیونیست‌ها را نمایان می‌کند. امروز به نظر می‌رسد به‌جز مثلث شوم دونالد ترامپ، محمد بن سلمان و محمد بن زاید دیگر کسی حامی نتانیاهو نیست.

اینجاست که حکمت تمثیل زیبای سید مقاومت آشکار می‌شود. اپیدمی ویروس کرونا دیر یا زود بساط مرگ‌آفرین خود را از جامعه بشری جمع خواهد کرد. تنها راهکار ممکن در کوتاه مدت و تا زمان کشف داروی مؤثر، صبر کردن، ماندن در خانه و مد نظر قرار دادن نکات بهداشتی برای مقابله با این بیماری است. تنها راه مقابله با صهیونیست‌ها نیز مقاومت، صبر کردن و دل بستن به مشیت و وعده حق الهی در نابودی ظالمان است؛ امری که هر چند زمان آن قابل پیش‌بینی نیست اما به‌طورقطع اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.