در پی لغو برگزاری سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان به دلیل شیوع ویروس کرونا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبری جدید به علاقه‌مندان این جشنواره داد.  

سومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی پایان سال جاری برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین ناصر نبی زاده به خبرنگار ماگفت: اگر بیماری کرونا تا قبل از پایان سال جاری از بین برود و زندگی مردم به روال سابق بازگردد، سعی داریم این جشنواره را در پایان سال جاری برگزار کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  به دلیل ماهیت جشنواره مجسمه های نمکی، نمی توان این جشنواره را به صورت آنلاین برگزار کرد. وی توضیح داد: هنرمندان آثار این جشنواره را در تالاب کجی نمکزار نهبندان با موادی از طبیعت این منطقه  می سازند و به همین دلیل حتی نمی توان از هنرمندان درخواست کرد به صورت آنلاین در این رخداد هنری شرکت کنند.

نبی زاده همچنین توضیح داد: اگر بیماری کرونا در اردیبهشت ماه از بین رفته بود به دلیل کم شدن آب تالاب در این ماه، بازهم امکان برگزاری این جشنواره نبود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به شرکت ۶۱ گروه از ۱۵ استان در سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار این استان اشاره کرد و افزود: اگر این علاقمندان قصد حضور در جشنواره مذکور را که احتمالا پایان سال جاری است داشته باشند، بسیار استقبال می کنیم.

نبی زاده متذکر شد: آثاری از هنرمندان خراسان جنوبی، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، کردستان، البرز، خوزستان، لرستان، کرمان، همدان، گیلان، اصفهان، یزد، قم و سمنان دریافت شده بود.

گفتنی است؛ هدف از برگزاری جشنواره ملی مجسمه‌ های نمکی، توسعه مجسمه ‌سازی و هنر محیطی معاصر ایران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز، شکوفایی آفرینش‌ های هنری و تامین نگاه زیبایی شناسانه در جامعه، تبادل تجربیات اطلاعات و مهارت‌ ها در زمینه هنر محیطی در میان هنرمندان و حضور و بازدید شهروندان در حین اجرای آثار در خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.