گیلان - مدیرکل انتقال خون گیلان از راه اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ در استان گیلان خبر داد و گفت: آنتی بادی‌ها موجود در خون بیماران بهبود یافته‌، می‌تواند برای درمان افراد مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.

تاثیر مثبت پلاسمای خون بر درمان بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان گیلان ،دکتر بابک پاکدل با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر بیماران کرونا، اظهار کرد: بهبود یافتگان بیماری کرونا می‌توانند به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان به اداره کل انتقال خون استان گیلان مراجعه و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز همزمان با اولین روز از راه اندازی بخش اهدای پلاسما از یک بیمار بهبود یافته با رعایت تمام اصول بهداشتی و استاندارد، پلاسما دریافت شد، افزود: تمامی استانداردها برای اهدای پلاسما در نظر گرفته شده است و کسانی که ۲۸ روز از بهبود علائم بالینی آنها گذشته باشد می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه آنتی بادی‌ها موجود در خون بیماران بهبود یافته‌، می‌تواند برای درمان افراد مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: اهدای پلاسما به هیچ عنوان ضرر و عوارض ندارد و افراد صرفا با مصرف مقداری مایعات پلاسمای اهدا شده را جبران می‌کنند، برای بیماران نیز دریافت پلاسما هیچ عارضه‌ای ندارد و صرفا به عنوان یک امکان درمان بیماری محسوب می‌شود.

پاکدل در خصوص شرایط اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ویروس، تصریح کرد: اهداکنندگان با همراه داشتن کارت ملی از سن ۱۸-۶۰ سال که شرایط عمومی اهدای خون را دارند و همچنین بانوانی که سابقه سقط جنین و بارداری را نداشته‌اند می‌توانند به اداره کل انتقال خون استان گیلان واقع در میدان فرهنگ شهر رشت مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.