مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از سه طرح جدید آستان قدس رضوی برای ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از اقشار کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور از جمله توزیع ۴۰۰هزار بسته حمایتی خبر داد.

تدارک ۴۰۰ هزار بسته حمایتی برای محرومین در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین استادآقا  با تشریح جزئیات طرح‌های آستان قدس رضوی در طول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی، خادمان خیّر آستان قدس تهیه، بسته‌بندی و توزیع ۱۲ هزار بسته کمک‌معیشتی برای نیازمندان مشهدی را متعهد شده‌اند و کار از روز پنجشنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت رضا(ع) آغاز شده است.
وی اضافه کرد: طبق برآوردهای اولیه با افزایش کمک‌ها در این طرح ۳۰ هزار بسته حمایتی تا پایان ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع می‌شود.
استادآقا همچنین با اشاره به اجرای طرح «سفره مهربانی» توسط معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی به تعداد ۱۰۰ هزار بسته برای حاشیه‌نشینان مشهدی، اظهار کرد: اجرای این طرح حمایتی با آغاز شیوع ویروس کرونا در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تاکنون ۴۲ هزار بسته شامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی و اقلام فرهنگی به دست گروه‌های هدف رسیده است و تا پایان ماه مبارک هم، آماده‌سازی و توزیع ۵۸ هزار بسته باقیمانده به اتمام خواهد رسید.
وی از طرح حمایتی دیگری ویژه سه استان سیل‌زده کشور خبر داد و گفت: بنیاد کرامت رضوی در حال تهیه و بسته‌بندی ۷۵ هزار بسته کمک‌معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده از سیل در سه استان‎ سیستان و بلوجستان، کرمان و خوزستان است.
این مقام مسئول با اشاره به طرح جدید دیگری با مشارکت خیران سراسر کشور، گفت: در امریه دیگری از سوی تولیت آستان قدس رضوی، این آستان مقدس مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به نیازمندان همه استان‌ها اختصاص داده و حداقل به همین میزان خیرین استان‌های مختلف کشور کمک می‎کنند تا زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، بسته‌های معیشتی آماده‌ و در طول ماه رمضان به دست محرومان برسد.
وی از استقبال خیرین استان‌ها از این حرکت خبر داد و گفت: ارزیابی‌های اولیه آستان قدس برای تحقق این طرح با مشارکت نیکوکاران، حاکی از تأمین و توزیع ۲۰۰ هزار بسته کمک‌معیشتی برای همه نیازمندان کشور است. در برخی از استان‎ها مانند کرمانشاه در کنار کمک‌های آستان قدس، تاکنون مبلغ ۱ میلیارد تومان نیز جمع‌آوری شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.