رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بررسی آمار پرونده‌های قضایی ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نشان دهنده افزایش سه برابری تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهرستان جوین است.

افزایش سه برابری تغییر کاربری غیرمجاز در جوین

به گزارش قدس آنلاین، محمود احمدی با اظهار اینکه در سال ۹۷ تعداد کل پرونده‌های قضائی تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان جوین ۹ پرونده بوده که در سال ۹۸ این تعداد به ۲۷ پرونده قضائی رسیده است، گفت: بیشتر این تخلفات در روستاهای مسیر شهر نقاب تا حکم آباد انجام شده است.

رئیس امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی جوین با اشاره به برخورد قاطعانه در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ‌ها و تعرض به اراضی ملی و تلاش برای کاهش این پرونده‌ها و جلوگیری از تخلفات، افزود: برخورد سریع و قاطع با هر نوع تغییر کاربری اراضی زراعی در جوین یکی از اولویت‌های همیشگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین است.

احمدی با تاکید بر اینکه دو سوم رأی پرونده‌ها در سال گذشته از طریق دستگاه قضائی صادر و به متخلفان اعلام شده است، گفت: سامانه ۱۳۱ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و شهروندان جوینی در مناطق مختلف شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، موضوع را به این سامانه گزارش کنند.

رئیس امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه دستگاه قضائی با نظارت مستمر، به موقع و با شناسایی مواردی که موجب تسهیل تغییر کاربری اراضی زراعی می‌شوند، می‌تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشند گفت: امیدواریم با همکاری همشهریان و بازدیدهای روزانه همکاران بتوانیم ریشه این نوع از جرایم را در شهرستان جوین بخشکانیم.

منبع:  مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.