خراسان شمالی- مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: هرساله با آغاز فصل بهار، کوچ عشایر از استان گلستان به مناطق ییلاقی شهرستانهای استان آغاز می‌شود اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده و با مصوبه ستاد کرونا در استان و تأکید استاندار محترم کوچ عشایر با تاخیر انجام و به اواخر فروردین و اردیبهشت ماه موکول شده است.

آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی بصورت مکانیزه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل عشایر خراسان شمالی، محمد رضا قلی پور در جلسه ستاد کوچ گفت: بدلیل شرایط محیطی و مکان استقرار عشایر در استان گلستان و گرم شدن هوا و نامطلوب بودن مراتع امکان ماندگاری در این مناطق توسط عشایر امکان پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به تقویم کوچ بهاره که از طریق ستاد کرونا استان خراسان شمالی تنظیم شده بود کوچ عشایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی واستقرار اکیپ‌های سیار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ فراهم شده که عشایر بتوانند به سلامت به کوچ خود ادامه داده و به مناطق ییلاقی برسند.

 وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده  تاکنون ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده و غربالگری خانوارها از نظر شیوع ویروس کرونا و توزیع ماسک رایگان با همکاری بسیج عشایری انجام شده است و خوشبختانه تمامی عشایر در سلامت هستند و به همین منظور کوچ عشایر به صورت مکانیزه انجام خواهد گرفت.

قلی پور با بیان اینکه مدیریت کوچ در شرایط کرونایی کار بسیار دشواری است، افزود: اکیپ مدیریت کوچ اداره کل امور خرسان شمالی که درسطح استان مستقر هستند وبه طور متمرکز در حال گشت زنی هستند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زمان کوچ توصیه ها و هشدارهای لازم در خصوص عدم توقف عشایر کوچنده در بین مسیر و روستاهای اطراف، هشدار هواشناسی، آموزش‌هایی برای پیشگیری از کرونا و توزیع اقلام کوچ و بهداشتی در بین خانوارها کوچنده برای مدیریت کوچ انجام می‌شود تا عشایر به سلامت به مناطق ییلاقی خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.