با قانع نشدن هفت عضو شورای شهر نیشابور از جواب شهردار در جلسه غیرعلنی طرح سوال، شهردار نیشابور خود را آماده جلسه استیضاح می‌کند.

شهردار نیشابور منتظر جلسه استیضاح/شورای شهر شفاف عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، در حالی از ابتدای هفته گذشته اخباری مبنی بر طرح سوال از شهردار نیشابور به گوش می‌رسید که هیچ خبر رسمی در این رابطه از سوی روابط عمومی شورای شهر نیشابور منتشر نشد و هیچ منبع رسمی آن را تأیید نکرد؛ اما طرح سوال از شهردار نیشابور صبح روز پنجشنبه در پشت درهای بسته برگزار شد که این مسئله باعث اعتراض خبرنگاران و افکارعمومی شد.

فارغ از این موارد به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر که در آغاز کارشان بر شعار شفافیت و شورای شیشه‌ای اصرار می‌کردند با گذشت زمان و بنا به مصالحی قول‌هایشان را فراموش می‌کنند.

محرمانه‌ای بین مردم و مسئولین منتخب آنها نباید وجود داشته باشد

احمد همت آبادی، یکی از اعضای ادواری شورای شهر نیشابور در این رابطه گفت: من به همراه آقایان مهرداد، صادقی و ترقی رأی به علنی بودن جلسه امروز داشتیم ولی باقی اعضا جلسه غیر علنی را درخواست کردند، در کل اعتقاد به برگزاری جلسات علنی دارم و برای جلسه استیضاح نیز رأی به علنی بودن خواهم داد.

این عضو ادوار شورای شهر نیشابور خاطر نشان کرد: سوالات و محتوای نامه شهردار محرمانه بود، ولی شب گذشته خبر آن در یکی از کانال‌های خبری منتشر شده بود و من نیز به این موضوع اعتراض کردم که چه کسی این جزئیات را در اختیار این رسانه قرار داده است که متأسفانه هیچکدام از اعضا مسئولیت این کار را قبول نکرد و پاسخگوی این عمل خودش نبود.

وی افزود: این به دور از مروت است که نامه، سوالات و مکاتبات محرمانه باشد ولی یکی از اعضای شورای شهر این جزئیات را در اختیار رسانه قرار دهد.

همت آبادی تاکید کرد: اعتقاد دارم که محرمانه‌ای بین مردم و مسئولین منتخب آنها نباید وجود داشته باشد و پیشنهاد می‌کنم جلسه استیضاح در سالنی بزرگ‌تر و با حضور خبرنگاران برگزار شود.

ظرف ۱۰ روز آینده جلسه استیضاح علنی برگزار شود

هادی ترقی، عضو دیگر شورای شهر نیشابورنیز اظهار کرد: بنده چهار سوال داشتم که سه سوال را قانع شدم و یک سوال را قانع نشدم و آن یک سوالم علی رغم اینکه منافع شهر بود آقای نجفی توجیه کردند اما قانع کننده نبود.

وی افزود: طبق قانون با توجه به اینکه شورای شهر از جواب سوالات قانع نشده است باید ظرف ۱۰ روز آینده جلسه استیضاح علنی برگزار شود.

این عضو شورای شهر بیان کرد: طبق نامه‌ای شورا، شهردار می‌توانست با معاونان خود در جلسه شرکت کند ولی به تنهایی در جلسه شرکت کردند.

وی با اشاره به فضاسازی‌های مطرح شده درفضای مجازی مبنی بر باج خواهی اعضای شورای شهر از شهردار، ابراز کرد: هیچکدام از اعضای شورای شهر درخواست شخصی از شهردار نداشتند و همه درخواست‌ها در جهت خواست و منافع مردم بود و به هیچ عنوان شورا یک درخواست شخصی و حتی شبه شخصی از شهردار نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: سوالات طرح شده همه در رابطه با پروژه‌ها، مصوبات و پیگیری نکاتی که قبلاً به شهردار تذکر داده بودیم و در این جلسات ابهامات سوالات را شهردار نیز جواب دادند.

اگر اعضای شورای شهر باج خواهی داشته‌اند کاملاً شفاف کنید

محمد کاظم صادقی، عضو دیگر شورای شهر نیشابور نیز گفت: بنده قائل به این بودم که جلسه علنی برگزار شود اما چون آقای درودی بر روی نامه ارسالی به شهردار مهر محرمانه زده بودند در نهایت جلسه غیرعلنی برگزار شد.

وی افزود: آقای درودی البته پس از پایان جلسه شورا قول دادند که متن و فایل ضبط شده جلسه طرح سوال از شهردار را در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

نایب رئیس شورای شهر نیشابور با اشاره به سوالات و شبهه‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر باج خواهی اعضای شورای شهر از شهردار بیان کرد: چنین موضوعی مطرح نشده و شاید شهردار در صحبت‌های شخصی خود چنین حرف‌هایی زده باشند.

وی ادامه داد: ما بارها و بارها از آقای نجفی خواسته‌ایم اگر اعضای شورای شهر باج خواهی داشته‌اند گفته‌ایم کاملاً شفاف کنید و در جلسات شورا این بهترین بستر برای طرح این موضوعات است.

صادقی ابراز کرد: تمام اظهارات شهردار مبنی بر باج خواهی ادعا است و من می‌توانم به جرأت بگویم که هیچکدام از اعضای شورای شهر تقاضای شخصی از ایشان نداشتند.

دلیلی ندارد تمام جلسات علنی برگزار شود

سید هادی درودی، رئیس شورای شهر نیشابور نیز در این رابطه اظهار کرد: نمی‌توانیم فایل صوتی جلسه طرح سوال از شهردار را در اختیار خبرنگاران قرار دهیم.

وی با اشاره به استدلال خود مبنی بر غیرعلنی بودن جلسه افزود: در جلسات صحبت‌ها و کلماتی گفته می‌شود که ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد و دلیلی ندارد تمام جلسات علنی برگزار شود.

درودی ابراز کرد: چون جلسه غیرعلنی بوده است نمی‌توانم به شما هیچ‌گونه اطلاعاتی بدهم.

حال با قانع نشدن هفت عضو از ۹ عضو شورای شهر از جوابیه شهردار نیشابور، باید منتظر برگزاری جلسه استیضاح شهردار در یک سال مانده به پایان عمر شورای شهر باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.