دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان با صدور اطلاعیه‌ای همگان را به رعیات حرمت این ماه توصیه کرد.

اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

به  گزارش قدس آنلاین، متن این اطلاعیه که دادگستری کل استان خراسان رضوی آن را منتشر کرده بدین شرح است: حفظ حرمت این ماه و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهر رضوی (ع) و فراهم کردن فضایی معنوی و محیطی آکنده از عطر دل انگیز ایمان واجب است و به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می آید  از  عموم مجاورین و زائرین گرامی حضرت رضا(ع) درخواست می شود که بیش از پیش نسبت به رعایت حرمت این ماه همت کنند.

ضمن اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و اجرای کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه تأکید می گردد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و برگزاری جلسات جهت هماهنگی دستگاه‌های ذیربط لازم است مراجع محترم انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر فرد خاطی را به دادسرای ناحیه مربوط در شهر مشهد مقدس معرفی کرده و  درخودروهایی که سرنشین های آنها اقدام به روزه خواری علنی می‌کنند ضمن برخورد با فرد روزه خوار، خودرو را نیز توقیف کرده، همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار، با تقویت گشتهای انتظامی موجبات امنیت خاطر شهروندان و زمینه مقابله با سارقان احتمالی را فراهم آورند.

"اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز ضمن تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان و تشکیل تیم های نظارتی مشترک به واحدهای صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده از جمله اغذیه و آب میوه و بستنی و رستوران داران، آشپزخانه های توزیع غذا و امثال آن ساعات مجاز فعالیت را ابلاغ نموده و در صورت عدم رعایت مقررات با واحدهای متخلف برخورد نمایند. "

در اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی آمده است: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین معابر و در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیریهای متعاقب آن لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع ها و روان سازی ترافیک، با استفاده از ظرفیتهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان محترم اعلام کند تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.

"همچنین اداره کل فرودگاه ها، راه آهن و پایانه های مسافربری خراسان رضوی نیز ضمن توجیه کلیه واحدهای مستقر در محل، تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از هرگونه روزه خواری علنی اتخاذ و اجرا کنند. "

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، دانشگاه علوم پزشکی بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی ها و زولبیا و بامیه نظارت جدی نموده و با متخلفین وفق قوانین و مقررات برخورد نمایند.

"با عنایت به شرایط ماه مبارک رمضان در سال جاری و محدودیت فعالیت اماکن متبرکه و مساجد و هیاتهای مذهبی به جهت شیوع ویروس کرونا، صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی در این خصوص بر عهده دارند لذا فعالیت جدی پیرامون ماه مبارک رمضان را برای مخاطبین استانی پیش بینی کنند تا از این ظرفیت مهم به نحو مطلوب استفاده شود. "

همچنین تمهیدات لازم برای افرادی که مسافر و یا دارای عذر شرعی هستند از سوی دستگاههای مسوول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملأ عام اقدام به خوردن و آشامیدن کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.