به دنبال انتشار شایعاتی در مورد وضعیت نامناسب جسمانی رهبر کره شمالی، رسانه های ژاپن گزارش کردند «کیم جونگ اون» در روزهای اخیر عمل ناموفقی را پشت سر گذاشته است.

رسانه های ژاپن: رهبر کره شمالی عمل ناموفقی را پشت سر گذاشته

به گزارش قدس آنلاین؛ شماری از رسانه های ژاپن روز شنبه گزارش کردند وضعیت رهبر کره شمالی پس از این عمل جراحی وخیم بوده است، این رسانه ها دلیل و مدرک خاصی در این باره ارایه نکرده اما مدعی شده اند شرایط رهبر کره شمالی پس از این جراحی شکننده است.

کیودو نوشته است اطلاعاتی از سوی ژاپن و آمریکا دراین باره جمع آوری شده است که نشان می دهد رهبر کره شمالی ممکن است در معرض خطر باشد.

رسانه های غربی در روزهای اخیر گزارش های ضد و نقیضی درباره رهبر کره شمالی منتشر کرده و مجموعه ای از شایعات را بدون در اختیار گذاشتن دلیل و مدرک منتشر کرده و بعضا موضوع مرگ مغزی رهبر کره شمالی را نیز مطرح ساخته اند.

از طرف دیگر رسانه های خبری در کره جنوبی عمل جراحی وی را تایید کرده اما می گویند که برای بهبود شرایط جسمانی در منطقه ای خارج از پیونگ یانگ بسر می برد.

"یوشیهدا سوگا" سخنگوی ارشد دولت ژاپن به خبرنگاران گفت که کشورش به این موضوع و اخبار ذی ربط توجه دارد و به دنبال اطلاعات بیشتری در این خصوص است.

از سال ۲۰۱۲ میلادی که کیم جونگ اون قدرت را در اختیار گرفت هر سال از مجموعه کومسوسان (مجموعه مقبره خورشید) بازدید کرده اما امسال چنین دیداری انجام نداده است.

رسانه های کره شمالی اعم از خبرگزاری رسمی این کشور و روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم، درباره وضعیت رهبر کره شمالی سکوت کرده اند و این روزها بیشتر مطالب خود را به سالگرد تاسیس ارتش انقلابی این کشور در روز ۲۵ آوریل اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.