مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد از ساماندهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه در این شهرستان خبر داد.

ساماندهی و بازپیرایی مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم تاج‌محمدی اظهار کرد: با توجه به وظایف محوله در حفاظت و نگهداری آثار و بناهای تاریخی و اهمیت مجموعه تاریخی مزار شاهزاده قاسم به لحاظ قدمت و نوع معماری اقداماتی با همکاری ادارات میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و نمازگزاران مسجد مزار انجام شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد ادامه داد: اقدامات از جمله محوطه‌سازی مقابل سردر ورودی، ساخت و نصب نرده محافظ پلکان بالای سردر، در پلکان ورودی پشت بام، مرمت و نصب درهای فلزی ورودی، مناسب‌سازی برای ورود جانبازان و معلولان به داخل مجموعه، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، اصلاح سیستم برق‌رسانی و جمع‌آوری کابل‌های دارای اختشاش بصری در حریم منظری، نصب هشت عدد پایه چراغ و تأمین روشنایی ورودی مجموعه انجام شده است.

وی گفت: برای انجام این عملیات حدود ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

تاج‌محمدی بیان کرد: مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه به شماره ۲۰۷۶ ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، این اثر تاریخی یکی از معماری‌های به‌جا مانده از دوره صفویه و از آثار تاریخی شاخص شهرستان در شهر مشهدریزه است.

گفتنی است؛ از شهرستان تایباد ۴۶ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، شهرستان تایباد در فاصله حدود ۲۳۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.