خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر ششم اردیبهشت، ۶۱۳ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به ۷۲ نفر افزایش یافت.

۶۱۳ نفر در خراسان شمالی مبتلا به کووید ۱۹ هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد ۲۸۵ نفر، شیروان ۷۳ نفر، فاروج ۳۸ نفر، مانه و سملقان ۴۶ نفر، جاجرم ۲۸ نفر، گرمه ۲۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵ نفر و اسفراین ۱۰۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۳۸۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

وی افزود: آزمایش ۹۵۸ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۲۵ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده ها در باغ ها تجمع می کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.