گیلان- فرهاد دلق‌پوش در اولین جلسه کارگروه پایش کارتهای بازرگانی در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: کارت بازرگانی در اصل هویت و شناسنامه ای برای شناسایی بازرگانان در هنگام صادرات و واردات است، ولی با توجه به نوسانات ارزی، امکان سوء استفاده از این ابزار تجاری، محتمل است.

واردات با کارت بازرگانی دیگران قاچاق محسوب می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ فرهاد دلق‌پوش در اولین جلسه کارگروه پایش کارتهای بازرگانی در سال ۱۳۹۹ گفت : کارت بازرگانی در اصل هویت و شناسنامه ای برای شناسایی بازرگانان در هنگام صادرات و واردات است، ولی با توجه به نوسانات ارزی، امکان سوء استفاده از این ابزار تجاری، محتمل است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره تبصره چهار بند سوم آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات و واردات تاکید کرد: کسی حق استفاده از کارت بازرگانی دیگران را ندارد و بر این اساس اگر چنانچه فردی از کارت بازرگانی دیگران برای وارد کردن کالا و ماشین آلات استفاده کند به‌عنوان قاچاق تلقی خواهد شد و تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

فرهاد دلق‌پوش به صادرات بیش از ۵۷۹ میلیون دلاری استان گیلان در سال گذشته اشاره و گفت: صادرکنندگان در ایران مشکلات متعددی را در این روزها تجربه می‌کنند و اگر موانع صادرات در کشور حل شود و شرایط برای همه صادرکنندگان مهیا می شود، امیدواریم بتوانیم به توسعه صادرات ادامه دهیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از مرز آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود افزود: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما مکلف به جلوگیری از خروج غیر قانونی ارز از کشور هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در پایان با اهدای لوح از عملکرد یکساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و ابراز امیدواری کرد: با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی فضای فعالیت مناسب تری برای تجار و بازرگانان استان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور برای نیل به اهداف قانونی مشخص شده فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.