رئیس اتحادیه حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد گفت: قیمت‌ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و پیک موتوری تاکنون تغییری نداشته‌ اما حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش ۵۰ درصدی حمل‌ونقل درون شهری در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل دانش‌عدالت درخصوص میزان استفاده‌ از پیک‌های ‌موتوری در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: میزان استفاده از پیک‌های موتوری در پی‌شیوع کرونا کاهش داشته‌است؛ چرا که فروشندگان برای ارسال مرسولات خود، کمتر از پیک‌موتوری استفاده می‌کنند و غالبا خود فروشندگان پیک دارند.

وی افزود: تعداد زیادی از کارکنان‌ما پس از شیوع کرونا بی‌کار شدند و ۲۰ تا۲۵ درصد دفاتر در حال بستن و واگذاری است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد تصریح کرد: اتحادیه ما شامل اتوبوس و مینی‌بوس‌های بین‌شهری، وانت‌ها، خاورهای اسباب‌کشی و پیک‌های موتوری‌ است که در حال حاضر با این رکود پیش‌رو، این قشر با  مشکلات زیادی مواجه شده‌اند؛ برای مثال کارگرانی که به کار اسباب‌کشی کمک می‌کردند و هم‌چنین رانندگان خاورها باتوجه به این‌که درحال حاضر اسباب‌کشی انجام نمی‌شود و پیش از این، در ایام عید هم ممنوع اعلام شده‌ بود با مضیقه شدیدی روبرو شده‌اند.

دانش‌عدالت خاطرنشان کرد: به اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های درون شهری نیز ضرر و زیان بسیار زیادی وارد شده‌است و ۳۶عدد اتوبوس خطی تاکنون کنار گذاشته‌شده‌اند. با وجود طرح فاصله‌گذاری هر مینی‌بوس۶ الی ۷ نفر و اتوبوس موظف است تا تنها ۲۰ نفر مسافر سوار کند که میزان بسیار کمی است.

وی در ارتباط با پیش‌بینی جبران خسارت وارده بر این صنف عنوان کرد: این میزان خسارت، پس از اتمام دوره ویروس نیز جبران نخواهد شد.

وی دررابطه با افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل پس از اتمام دوره ویروس گفت: قیمت‌ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و پیک۔موتوری تاکنون تغییری نداشته‌است، اما قطعا افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت حداقل تا ۵۰ درصد خواهد بود.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد اضافه کرد: امیدوارم فکری به حال این قشر ضعیف بشود، چرا که صدمه بسیاری از این اتفاق دیده‌اند و عده‌ای از آنان برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود به مشکل برخوده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.