در روزهایی که همه نگاه‌ها به موضوع برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های لیگ برتر است، تغییرات بی سر و صدا در فدراسیون فوتبال در حال انجام است که در نوع خود می‌تواند اتفاق جالب توجه باشد. هر چند سخنگوی فدراسیون فوتبال هرگونه تغییر و تحولی در ساختار اجرایی فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد و آن‌ها را گمانه زنی رسانه دانست اما از شواهد پیداست تیم مهدی تاج به کلی در آستانه خروج از فدراسیون فوتبال هستند.

حذف «ساکت» تیم تاج در فدراسیون

به گزارش قدس آنلاین در روزهایی که همه نگاه‌ها به موضوع برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های لیگ برتر است، تغییرات بی سر و صدا در فدراسیون فوتبال در حال انجام است که در نوع خود می‌تواند اتفاق جالب توجه باشد. هر چند سخنگوی فدراسیون فوتبال هرگونه تغییر و تحولی در ساختار اجرایی فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد و آن‌ها را گمانه زنی رسانه دانست اما از شواهد پیداست تیم مهدی تاج به کلی در آستانه خروج از فدراسیون فوتبال هستند.

* حذف ابوالمشاغل

پس از کنار گذاشتن ابراهیم شکوری از سرپرستی دبیرکلی کاملاً طبیعی بود که مهدی محمد نبی برای یکدست ساختن کادر اجرایی فدراسیون به سراغ گزینه تغییر برود، اما کمتر کسی تصور می‌کرد شروع این تغییرات با حذف بی سر و صدای محمدرضا ساکت انجام شود.

اما ساکت چگونه خلع سلاح شد؟ گویا مهدی محمد نبی در نخستین اقدام خود به کمیته تیم‌های ملی اعلام می‌کند قرارداد دراگان اسکوچیچ را برای او بیاورند، وی پس از اطلاع از مفاد قرارداد این مربی کروات از طریق یکی از کارمندان بخش بین الملل برای اسکوچیچ پیغام می‌فرستد که باید هر هماهنگی مورد نیازش از طریق مهدی خراطی انجام پذیرد در حالی که قبل از این اتفاق اسکوچیچ با محمدرضا ساکت بیشتر در ارتباط بود و از طریق وی کارهای خود را پیش می‌برد.

با رسانه ای شدن این اتفاق محمدرضا ساکت که انتظار چنین برخوردی را نداشت به اصفهان سفر کرد تا بسیاری از اهالی فوتبال از این سفر ناگهانی این‌گونه برداشت کنند که ساکت همکاری خود را با فدراسیون فوتبال پایان داده است. با این حال امیر مهدی علوی این خبر را تکذیب و تأکید کرد ساکت از فدراسیون جدا نشده است اما همکاران وی معتقدند قدرت ساکت همزمان با بازگشت نبی به کلی از بین رفته و دیگر وی نفوذ سابق را ندارد.

از آنجا که مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز با محمدرضا ساکت زیاد میانه خوبی ندارند رسانه‌ها از این اتفاقات به عنوان حذف ابوالمشاغل فدراسیون فوتبال خبر دادند تا یکی از بازوهای اصلی مهدی تاج ارتباطش با مدیریت فوتبال ایران قطع شود.

*تغییر صدای فدراسیون

گزینه بعدی تغییرات مدیریتی حذف امیر مهدی علوی سخنگو و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال است؛ هرچند عملکرد امیر مهدی علوی در جایگاه خود به اعتراف رسانه‌های گروهی بسیار موفق و مطلوب بوده اما به نظر می‌رسد از آنجا که وی جزو منصوبان مهدی تاج به شمار می‌رود و رابطه مطلوبی با مدیر سابق فدراسیون فوتبال داشته دیگر شانسی برای ادامه فعالیت در این سمت ندارد، گفته می‌شود فشار اصلی در این ارتباط از سوی وزارت ورزش صورت گرفته است. گفته می‌شود، علی جوادی مدیر سابق روابط عمومی فدراسیون فوتبال به احتمال زیاد به عنوان جانشین علوی معرفی خواهد شد.

*تغییرات بین‌المللی

گویا پس از درز اطلاعاتی درباره تغییرات در پست‌های اجرایی فدراسیون فوتبال و انتشار برخی نامه‌های محرمانه و ماجراهای نامه نگاری‌های داخل به AFC حالا حساسیت‌ها دو چندان شده و قرار است تغییراتی در حوزه بین‌المللی و برخی کمیته‌های مرتبط با این بخش صورت گیرد. به نظر می‌رسد از آنجا که نبی با کلیه نفرات فعال در این حوزه آشنایی کامل دارد یکی از کارمندهای فعال این بخش به عنوان جانشین حمیرا اسدی معرفی شود.

*تبعیدی‌ها

از قرار معلوم در تیم اجرایی سازمان لیگ هم تغییراتی را خواهیم داشت که شاید برخی چهره‌های شاخص از سازمان لیگ جدا شوند و به کمپ تیم‌های ملی تبعید شود تا به این ترتیب به کلی کلیه نفراتی که احتمال نزدیکی با تیم قبلی فدراسیون فوتبال را داشته اند از کانون خبر و تصمیم‌گیری دور شوند تا کسی از اتفاقات داخلی فدراسیون فوتبال خبردار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.