همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، برای اولین بار در تاریخ صدای اذان از بلندگوهای شهر "میناپولیس" ایالت مینوسیتی آمریکا پخش شد.

اذان از بلندگوهای شهر «میناپولیس» آمریکا پخش شد/ ویدئویی از مسجد زیبای امام علی(ع) در هامبورگ

قدس آنلاین: رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند مقامات محلی و انجمن های اسلامی در شهر میناپولیس ایالت مینوسیتی برای پخش اذان از بلندگوها در محله "سیدار ریفر ساید" توافق کرده‌اند.

براساس این گزارش پخش اذان در تمام زمان های پنج گانه نماز از بلندگوهای مسجد "دارالهجره" شهر میناپولیس در طول ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

هدف از موافقت مسئولان این شهر با پخش اذان از بلندگوها بالا بردن روحیه مسلمانان در سایه محدودیت‌های اجتماعی و قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت فعالیت‌های جمعی مانند سفره‌های افطاری، سحر و نماز جماعت است.

مسلمانان شهر میناپولیس از پخش اذان از بلندگوهای مسجد "دارالهجره" در این ایام پرفضیلت اظهار شادمانی و تشکر کردند.

"شریف محمد" امام جماعت مسجد "دارالهجره" گفت: شنیدن صدای اذان باعث خوشحالی و بالا رفتن روحیه مسلمانان به ویژه در این دوران سخت می‌شود.

"جاکوب فرای" شهردار میناپولیس نیز گفت: پخش صدای اذان به وسیله بلندگوها در طول ماه رمضان هرچند اندک اما در راحتی و خوشحالی مسلمانان سهیم خواهد بود.

همچنین مرکز اسلامی شهر "هامبورگ" در آلمان، تصاویری از مسجد زیبای امام علی(ع)معروف به مسجد "آبی" را به مناسبت ماه مبارک رمضان با ضمیمه دعای "اللّـهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذی اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ" منتشر کرد که در ادامه این ویدئو را می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.