دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: معتادان متجاهر پیش از بستری مدت ۱۴روز از نظر ابتلا به کرونا قرنطینه و سپس برای درمان به مراکز نگهداری ماده ۱۶سپرده می‌شوند.

قرنطینه ۱۴روزه معتادان متجاهر در مشهد پیش از بستری

به گزارش قدس آنلاین، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح جدید جمع آوری معتادان متجاهر این افراد پیش از بستری مدت ۱۴روز از نظر ابتلا به کرونا قرنطینه و سپس برای درمان به مراکز نگهداری ماده ۱۶سپرده می‌شوند.

محمدحسین صالحی افزود: شهرداری مشهد ۲مرکز و شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی یک مرکز برای قرنطینه معتادان در مشهد فراهم و تجهیز کرده‌اند و جمع آوری معتادان متجاهر در هفته جاری آغاز می‌شود.

وی گفت: قرار بود مطابق برنامه همه ساله فرایند جمع آوری معتادان متجاهر اسفند ماه ۹۸ آغاز شود اما به دلیل اینکه این افراد در شرایط تغذیه و وضعیت بهداشتی نامناسب به سر می‌بردند و با ضعف سیستم ایمنی مواجه بودند احتمال داده می‌شد جمع آوری آنان در مراکز ماده ۱۶ که برای دوران پیش از کرونا تجهیز شده بود موجب ابتلای جمعی آنان به کووید۱۹ شود به همین سبب طرح جمع آوری معتادان متجاهر متوقف شد.

صالحی افزود:با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به درخواست شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان، طی چند روز دیگر جمع آوری حدود ۵۰۰ معتاد متجاهر و قرنطینه ۱۴روزه آنان آغاز می‌شود.

وی شمار معتادان متجاهر مشهد را حدود پنج هزار نفر اعلام کرد وافزود: ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در مشهد ۲هزار و ۵۰۰ نفر است که در حال حاضر حدود ۵۰۰نفر پیش از آغاز طرح و از اسفند ۹۸ در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند و با توجه به ظرفیت قرنطینه کردن بیش از ۴۰۰معتاد در مراکز مورد نظر، برآورد می‌شود هر ماه حدود هزار معتاد متجاهر پس از طی دوره قرنطینه به مراکز ماده ۱۶ سپرده شوند.

استان خراسان رضوی حدود ۹هزار معتاد متجاهر دارد.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.