شهردار نیشابور گفت: اقدامات لازم برای احداث بزرگترین پروژه فرهنگی، ورزشی و تجاری با توجه به ضرورت منطقه جنوب شهر نیشابور در حال انجام است.

بزرگترین پروژه فرهنگی - ورزشی در جنوب شهر نیشابور کلید خواهد خورد

به گزارش قدس آنلاین، علی نجفی  با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های شهر نیشابور را تکمیل کنیم، اظهار کرد: شهر نیشابور، شهر ادب و فرهنگ است لذا باید زیر ساخت‌های این شهرستان را تکمیل کنیم تا کمبودی احساس نشود.

شهردار نیشابور با اشاره به دو فرهنگسرای «سیمرغ» و «وکیلی»، افزود: احداث این دو فرهنگسرا به ۲۵ سال قبل بر می‌گردد، قطعاً این دو ساختمان دچار فرسودگی شده و امروز پاسخگوی نیازهای شهر نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند یک مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری در شهر نیشابور هستیم، تصریح کرد: این مجتمع باید در عین حال که نیازهای فرهنگی و ورزشی شهر را تأمین می‌کند به لحاظ اقتصادی هم پویایی لازم را داشته باشد.

نجفی بیان کرد: به همین جهت گزینه‌های مختلفی مورد مطالعه قرار گرفت و با توجه به اینکه تاکید ما بر این است که توسعه در مناطق کم برخوردار انجام گیرد، زمین مناسبی را در بلوار شهید فهمیده داریم که خوشبختانه کاربری آنجا هم فرهنگی است.

شهردار نیشابور ادامه داد: در جلسه ویدئو کنفرانسی که با اعضای شورای شهر و کارشناسان خبره حوزه فرهنگی و معماری داشتیم به این نتیجه رسیدیم، اقدامات طراحی این پروژه را با کاربری فرهنگی، تجاری و ورزشی آغاز کنیم.

نجفی خاطرنشان کرد: ظرف ۴۰ روز آینده طرح پیشنهادی مشاور در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. برآوردهای هزینه‌ای ما برای این پروژه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان است و چون ردیف بودجه در شهرداری پیش بینی نشده است، بنا داریم از طریق تسهیلات بانکی اقدامات لازم برای آغاز این پروژه را شروع کنیم.

شهردار نیشابور با تاکید بر اینکه این پروژه منوط به سرمایه گذار نیست و از طریق منابع بانکی این پروژه را جلو خواهیم برد، ابراز کرد: قطعاً با اجرای این پروژه شاهد تغییر در بافت این منطقه کم برخوردار خواهیم بود و همچنین با توجه به اینکه فضاهای ورزشی و تفریحی مناسبی را در جنوب شهر نداریم، این پروژه می‌تواند نقش بسزایی در ورزش و تفریح جوانان شهرستان داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.