رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: برای اصلاح معابری که بیشترین تصادفات با عابر پیاده در آن رخ می‌دهد ۱۱۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

اصلاح معابر پرتصادف در مشهد ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بهاروند افزود: عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت در همه شهرها بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: برای کاهش آمار تلفات عابران پیاده در مشهد ۷۰ کیلومتر از معابر این شهر که بیشترین تصادفات عابر پیاده را داشته‌اند، شناسایی و اصلاحات مورد نیاز آن استخراج شده‌ است.

وی گفت: اعتبار لازم برای این اصلاحات ۱۱۰ میلیارد ریال است که اجرای آن به مناطق ابلاغ شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

بهاروند با بیان اینکه ۸۰ درصد سوانح رانندگی در معابر درون شهری برای عابران پیاده و موتورسواران رخ می‌دهد، افزود: پروژه حق تقدم عابرین پیاده نیز با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از پارسال در مشهد آغاز شده و اجرای آن در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: براساس بانک اطلاعات تصادفات شهر که داده‌های آن از پزشکی قانونی، اورژانس و پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد دریافت می‌شود، ایمن‌سازی ۴۴ تقاطع و معبر شهری در دستور کار قرار گرفته ‌است.

وی گفت: ۲۳ مورد از این نقاط تقاطع و ۲۱ مورد نیز معبر پرتصادف شهری است که به تصویب استانداری خراسان رضوی نیز رسیده است.

بهاروند افزود: پس از تصویب معابر پرتصادف، ۱۵ تقاطع انتخاب شد و اصلاح آنها در دستورکار قرار گرفت، مطالعات و بررسی مابقی نقاط نیز در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: طرح توسعه مدل تصادفات شهر مشهد نیز در دست تهیه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.