هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه سطح نارنجی وقوع بارش‌های رگباری با احتمال بروز خسارت را در خراسان رضوی پیش بینی کرده است.

پیش بینی بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه اعلام کرده است: با ادامه بارش‌های رگباری توام با رعدو برق در مناطق مستعد بارش، احتمال بروز خسارت، بارش تگرگ و وقوع صاعقه پیش بینی شده است.
این بارش‌ها از عصر امروز آغاز می‌شود و تا اوایل وقت شنبه آینده ادامه دارد.
این بارش‌ها امروز بیشتر نواحی غربی، در روز دوشنبه بیشتر درگز، کلات، قوچان، جوین، جغتای، خوشاب، نواحی شمالی سبزوار، سرخس، فریمان، داورزن، بردسکن، سبزوار و کوهسرخ و در روز سه شنبه بیشتر نواحی شمالی استان به ویژه شهرستان درگز را فرا می‌گیرد.
بارش‌ها در روز چهارشنبه به صورت پراکنده خواهد بود و مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی در روز ۵ شنبه در بیشتر نقاط استان به ویژه درگز، قوچان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، کاشمر، تربت حیدریه، بینالود، فریمان و بردسکن خواهد بود.
بارش‌های پیش بینی شده به شکل رگبار همراه با رعدو برق در نواحی مستعد بارش تگرگ و وقوع صاعقه، وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب به ویژه درروزهای دوشنبه و ۵ شنبه به وقوع می‌پیوندد.
توصیه شده است مردم در مدت فعالیت این سامانه بارشی از تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.