۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 702328

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بردسکن گفت: کارگران حرف اول توسعه، پیشرفت و اقتصاد هر کشور را می‌زنند و چرخه صنعت به دست قشر زحمتکش کارگر می چرخد.

کارگران در خط مقدم  توسعه، پیشرفت و اقتصاد کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین غلامی در دیدار با امام جمعه شهرستان بردسکن به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران به لحاظ اقتصادی و معیشتی جزو اقشار ضعیف هستند و کرونا نیز بر مشکلات آنها در این زمینه افزوده است ولی باز هم کارگران معادن با شیوع بیماری کار و چرخه اقتصاد را متوقف نکردند و با رعایت پروتکل های بهداشتی چرخه صنعت را چرخاندند.

 وی ضمن تقدیر و تشکر از کارفرمایان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کارفرمایان کمک های زیادی را در سطح شهرستان بردسکن انجام دادند.

  وی با بیان اینکه افزایش حقوق ۲۱ درصدی دولت به جامعه کارگران کفاف معیشت زندگی آنان را نمی دهد،  گفت: ما در یک جنگ اقتصادی هستیم، لذا باید به قشر کارگر توجه بسیاری شود.

 وی گفت: در حوزه کارگری، شهرستان بردسکن از مجموعه ۷۰ پرونده تعداد ۵۴ پرونده منجر به سازش شده است.

 غلامی به کمک های دولت اشاره کرد و افزود: تاکنون در تسهیلات سامانه کارا در حوزه اشتغال روستایی و عشایر توانستیم مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرستان جذب شود که از مجموع ۳۴۸ پرونده تعداد ۵۲۶ نفر اشتغال در سطح شهرستان ایجاد شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به یک طرح ۱۵ میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: اگر این اعتبار به شهرستان تخصیص پیدا کند شهرستان بردسکن رتبه دوم در استان از لحاظ جذب اعتبارات را کسب خواهد کرد.

غلامی به سامانه ملی رصد اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون تعهد شهرستان در حوزه اشتغال عملی شده است و تعداد ۱۱۹۷ شغل ایجاد شده است.

 وی گفت: ایمنی و صیانت از نیروی انسانی با توجه به شیوع کرونا مورد حساسیت بیشتری قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از کارگران به کرونا مبتلا نشده است.

غلامی  اظهار کرد: در حوزه آموزش تاکنون ۱۸۷۰ ساعت و در حوزه فرهنگ تعاونی نیز ۲ هزار و ۸۷۰ نفر ساعت آموزش داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.