مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی از معرفی الگوهای فعالیت اعضای خانواده در منزل در قالب پویش «خانه‌ات آباد» خبر داد.

معرفی الگوهای فعالیت اعضای خانواده در پویش «خانه‌ات آباد»

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عماد دخانی  بیان کرد: پویش خانه‌ات آباد یکی از پویش‌های پنجگانه برنامه «آقا سلام با شما خوشیم» محسوب می شود که با ماموریت معرفی الگوهای موثر خدمت، کار و فعالیت اعضای خانواده در منزل شکل گرفته است.
وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین اهداف این پویش می‌توان مواردی همچون توسعه تفکر خدمت، خادم و مخدوم در اعضای خانواده، اختصاص فرصتی موثر برای همه اعضای خانواده در کمک به کارهای مورد نیاز منزل با محوریت مادر خانواده، معرفی فعالیت‌ها و مهارت‌های مرتبط با توسعه و زیباسازی محیط منزل، معرفی الگوهای تعاملی اعضای خانواده در امور جاری خانواده‌ها و... را نام برد.
مدیر امور فرهنگی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی با اشاره به این که در پویش #خانه-ات-آباد مردم می‌توانند تجربیات مختلف خود را با موضوع خدمت در منزل به دیگران به اشتراک بگذارند، افزود: مهارت ها و تجربیات مادرانه بخش مهمی از جریان خدمت در منزل را تشکیل می دهد؛ به عنوان مثال تهیه غذای روزانه به نیت یکی از معصومین علیهم‌السلام و تزئینات منزل در اعیاد و البته در شهادت‌های اهل بیت علیهم‌السلام از جمله این تجربیات مادرانه محسوب می شوند.
وی ادامه داد: فعالیت‌های پدرانه در منزل نیز از جذابیت‌های خاصی برخوردار است؛ کمک به توسعه فضای سبز در منزل، نورآرایی و تعمیرات مورد نیاز و هر نوع فعالیتی که در راستای گشایش امور خانواده و اعضای آن قرار گیرد در نزد خداوند محترم شمرده شده است.
دخانی افزود: نوجوانان هم می توانند با اختصاص وقتی از خود در شبانه روز به کارهای منزل کمک کنند و حتی فعالیت‌های مستقلی در این زمینه داشته باشند، در نظافت منزل کمک کنند، بخشی از کارهای پدران و مادران را بر عهده بگیرند و مهم‌تر از همه به شغل اصلی خود که تحصیل علم و دانش است، همت داشته باشند و در برنامه ریزی زندگی از آن غافل نشوند.
وی با اشاره به نحوه شرکت در پویش #خانه-ات-آباد خاطرنشان کرد: افراد برای شرکت در این پویش، می‌توانند تصاویر و یا فیلم‌های مرتبط با فعالیت‌های خود را در فضای مجازی با هشتگ خانه‌ات آباد منتشر و یا تصاویر و توضیحات خود را به نشانی @ravaq_razavi در تمامی شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.