شاخص کل بورس تهران در چهاردهمین روز متوالی با رشد بیش از ۳.۷ درصدی همراه شد و در آستانه ورود به کانال ۷۹۸ هزار واحد ایستاد.

سود ۵۵ درصدی بورس از ابتدای ۹۹/ رشد شاخص سهام برای چهاردهمین روز متوالی

به گزارش خبرنگار اقتصادی «قدس آنلاین»، امروز برای چهاردهمین روز متوالی شاهد صعود شاخص کل بورس تهران بودیم. این‌ نماگر در پایان معاملات روز یکشنبه شاهد رشد بیش از ۲۸ هزار واحدی و ورود به مرز کانال ۷۹۸ هزار واحدی بود. به این ترتیب تنها ۰.۲ درصد تا فتح ابرکانال ۸۰۰هزار واحدی باقی ماند. با احتساب رشد امروز شاخص سهام، رشد این نماگر از ابتدای سال تاکنون از ۵۵ درصد فراتر رفت. ارزش معاملات سهام نیز امروز به رکوردی جدید دست یافت و از ۱۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بورس تهران هر چند امروز مسیر صعودی پیوسته‌ای را شاهد بود اما با گذشت دقایقی از آغاز معاملات تا حدودی با افزایش عرضه مواجه شد. این موج عرضه اما بیشتر سهامی را در برگرفت که در هفته‌های اخیر مسیر پرشتاب صعودی را طی کرده بودند. این شرایط سبب شد تا قیمت برخی سهام تا محدوده منفی نیز عقب‌نشینی کند. این موج عرضه‌ها اما تداوم پیدا نکرد. در زمانی که بعضا کوچکترها با فشار عرضه با افت قیمت مواجه شدند و حتی به محدوده منفی وارد شدند، اما نمادهای بزرگ صف‌های خرید سنگین خود را حفظ کردند و همین موضوع سبب افزایش مجدد تقاضا در کل بازار سهام شد.

طی معاملات روز جاری گروه محصولات  شیمیایی با معاملاتی به ارزش افزون بر ۱۴۶۵ میلیارد تومان دوباره در صدر فهرست برترین گروه‌ها قرار گرفت. چنین اقبالی به نمادهای شیمیایی منجر به رشد ۴ درصدی متوسط قیمت آن‌ها شد. دومین گروه بورسی با بیشترین ارزش معاملات صنعت فرآورده‌های نفتی با ۹۸۱ میلیارد تومان معامله بود. این قبال به نمادهای پالایشی منجر به رشد ۴.۵ درصدی متوسط قیمت آن‌ها شد.

امروز «خگستر» نیز بالاخره به گردونه معاملات بازگشت و شاهد رشد عجیب ۱۰۹ درصدی بود. نکته جالب توجه در این بین ایجاد مازاد تقاضایی سنگین برای خرید این نماد در چنین محدوده‌ای از قیمت بود. نماد شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به واسطه رشد عجیبی که امروز تجربه کرد برای اولین بار به سطوح بالای فهرست نمادها با بیشترین اثرگذاری بر شاخص کل رسید. این نماد روز جاری به واسطه اثرگذاری ۱۴۷۶ واحدی سومین حامی اصلی رشد شاخص کل بورس تهران بود.

در فرابورس ایران نیز در حالی شاخص کل با رشد ۲.۷ درصدی همراه شد، بیشترین ارزش معاملات از آن نماد معاملاتی گروه صنایع کاغذ پارس شد. این شرکت روز امروز با رونمایی از گزارش عملکرد یکماهه خود خبر از فروش ۱۴۳ میلیارد تومانی در ۵ ماهه منتهی به فروردین ۹۹ داد که ۱۷ میلیارد تومان این رقم متعلق به فروردین ماه بود. نرخ‌های فروش «چکاپا» نیز در فروردین ماه نسبت به میانگین نرخ ۴ماهه گذشته افزایش یافته است. «چکاپا» از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۶ درصد سود از آن سهامداران خود کرده استو این نماد کاغذی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت به مجمع عمومی می‌رود تا در خصوص افزایش سرمایه ۲۹۷ درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.