سفیر ایران در ترکمنستان گفت: همکاری‌های گردشگری سلامت بین ترکمنستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش خواهد یافت.

گسترش همکاری‌های گردشگری سلامت ترکمنستان و مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به ظرفیت‌های مناسب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های درمانی و پزشکی اظهار کرد: سفارت ایران در ترکمنستان برای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری سلامت حمایت‌های لازم را دارد.
غلامعباس ارباب خالص در حاشیه نشست با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با محور توسعه گردشگری سلامت برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به ظرفیت‌های علمی، درمانی و پزشکی، از قطب‌های مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود،  افزود: این آمادگی وجود دارد که پس از شکست ویروس کووید-۱۹ بتوان به صورت برنامه ریزی شده صنعت گردشگری را میان دو کشور ایران و ترکمنستان گسترش داد.
وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ می‌توان از این فرصت در پیشبرد اهداف گردشگری سلامت زمان به شکل مطلوبی بهره برد به ویژه این که اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور وجوددارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: توسعه گردشگری سلامت از مهمترین برنامه‌ها برای دوران پس از کرونا است.
دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت داشته و در این زمینه اقدامات مناسبی برای استاندارد سازی روند پذیرش و درمان بیماران خارجی را به اجرا در آورده است افزود: شیوع ویروس کووید-۱۹ موجب شد آمادگی حوزه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه برای خدمات رسانی بیش از پیش شود و برنامه ریزی‌هایی که در این دانشگاه در مدیریت و سازماندهی این بیماری صورت گرفت کم نظیر بوده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.