اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: موارد بستری بر اثر ویروس کرونا در خوزستان در مدت یک هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته‌است.

افزایش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان کرونا در خوزستان/ظرفیت بیمارستان رازی تکمیل شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت و گوی زنده تلویزیونی سیمای خوزستان اظهار داشت: آمار آخرین بیماران بستری ۳۲۱ نفر است در حالی که تا قبل از ۲۳ فروردین ماه فاصله گذاری ها برقرار بود آمار بستری در محدوده ۱۶۰ تا ۱۸۰ بود که به علت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه رکورد بیشترین تعداد بیماران مثبت در خوزستان گزارش شد افزود: برای بیمار یابی روز به روز تعداد نمونه گیری‌ها در مراکز جامع سلامت افزایش یافته تا میزان مرگ و میر را کاهش دهیم.

احتمال تشدید محدودیت‌های اجتماعی 

ابول نژادیان در خصوص کنترل اپیدمی هایی مانند ویروس کرونا با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های اجتماعی و فاصله گذاری از اختیار مدیران ارشد است گفت:  با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ممکن است به حالت قرنطینه اولیه برگردیم چون آمار در خوزستان در حال افزایش است.

تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی اهواز 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تصمیم گیری در خصوص اختصاص بیمارستان‌های دیگر به بیماران کرونایی در حال انجام است چون بیمارستان رازی اهواز برای پذیرش بیمار جدید ظرفیت ندارد.

وی گفت: مردم اگر می‌خواهند عزیزی را از دست ندهند و یا در مرگ عزیزی دیگر نقش نداشته باشند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماسک بزنند، در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: ظرفیت اشغال تخت‌های بیمارستانی، زمان بحران کرونا در خوزستان همیشه کمتر از ۲۰۰ بیماربستری بود اما روز سه‌شنبه هفته گذشته برای نخستین بار به ۲۳۱ بیمار بستری رسید که زنگ خطر است.

وی ادامه داد: از ابتدای بروز بحران کرونا یک هزار و ۵۱ تخت بستری در خوزستان آماده کردیم که در شرایط بحران مدیریت شود و ۱۵۰ تخت ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه اختصاص داده شد اما تا امروز حدود ۸۰ نفر در این بخش بستری هستند.

ابول نژادیان اضافه کرد: این وضعیت زنگ خطری به مردم و مسوولان خوزستان است که در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی و مدیریت نشدن وضعیت بدتر می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: در روزهای نیمه نخست فروردین که فاصله گذاری و محدویت‌ها بیشتر رعایت می‌شد تعداد بیماران بستری مدیریت شده بود اما پس از ۲۳ فروردین با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و ارایه فرصت از طرف وزارت بهداشت به اصناف و مشاغل که با رعایت شرایط سرکار حاضر شوند آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان افزایش یافت.

پویش مردمی شکل گیرد

ابول نژادیان توضیح داد: بسیاری از مشاغل از جمله فلافل فروشی ها، رستوران و باشگاههای ورزشی اجازه فعالیت ندارند اما غیر قانونی کار می‌کنند و ما نیز به تعداد زیاد مامور در اختیار نداریم که بر این مشاغل نظارت کنند پس مردم باید به کمک ما بیایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: در این راستا باید پویش مردمی شکل بگیرد و مردم به مغازه هایی مراجعه کنند که به سامانه salamat.gov.ir پیوند شده و پروتکل ها را رعایت می‌کنند.

وی گفت: اگر این یک مطالبه مردمی شد ما موفق می‌شویم ولی بدون همراهی مردم روزهای سخت تری را برای بیمارستان ها و پرسنل پیش رو خواهیم داشت.

ابول نژادیان تاکید کرد: اگر تست کرونای یک فرد در محل کار مثبت شد از افراد در تماس نزدیک با وی در یک اتاق حتما باید تست گرفته شود و تا زمان پاسخ دهی قرنطینه شوند همچنین در هواپیما توصیه این است که همه افراد ماسک داشته باشند و پذیرایی حین پرواز حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.