۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 702352

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد گفت: توفان همراه با گرد و خاک عصر یکشنبه برخی از مناطق استان را درنوردید و سرعت آن در ابرکوه به ۱۲۲ کیلومتر در ساعت رسید

سرعت توفان در ابرکوه یزد به 122 کیلومتر رسید

قدس آنلاین: سیدعباس میرحسینی در گفت و گو با ایرنا سرعت توفان در شهر یزد را ۹۷ کیلومتر در ساعت ذکر کرد.

همه ساله در ماه های فروردین و اردیبهشت برخی مناطق استان یزد که عمدتا در دشت یزد - اردکان قرار دارد، به علت وجود کانون های فرسایش خاک شاهد وزش توفان همراه با گرد وخاک در عصرهااست .

یزد ۱۰ شهرستان دارد که تفت، مهریز، یزد، اشکذر، میبد و اردکان در این دشت قرار دارد به غیر از تفت و مهریز به دلیل وجود ارتفاعات شیرکوه به باغشهر معروف است، اطراف بقیه این مناطق از عرصه های بیابانی تشکیل شده است .

کارشناس هواشناسی یزد در ادامه گفت: دیروز(شنبه) شهر بافق با ۳۷ و یزد با بیشینه ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در ۳۷ روزگذشته گرم‌ترین روزهای سال جدید را سپری کرد.

میرحسینی همچنین از ورود سامانه بارشی زودگذر به استان خبر داد و افزود: امروز( یکشنبه) در برخی مناطق استان به ویژه در مناطق شرقی و ارتفاعات شاهد بارندگی هستیم.

وی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه هفته جاری به استان ،گفت: پیش‌بینی می‌شود با ورود این سامانه در بیشتر نقاط شاهد سخاوت آسمان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.