مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت:مهمترین اولویت تجهیزاتی بیمارستان تایباد خرید یک دستگاه سی تی اسکن و ونتیلاتور برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کرونا است.

سی تی اسکن و ونتیلاتور مهم‌ترین نیاز بیمارستان تایباد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی  با بیان اینکه متأسفانه شیوع کرونا در تایباد جهش داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه هنوز به پیک آن نرسیده و باید شرایط را مدیریت کرده تا بیماری را همچنان در وضعیت بهداشتی نگه داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: همه همکاران ما به شدت در تلاش هستند تا دومین مرحله غربالگری را که تاکنون به ۹۳.۶ درصد جمعیت شهرستان رسیده است، به اتمام برسانند.

وی تصریح کرد: جمعیت هدف در این مرحله ۱۵ هزار و ۴۰۲ نفر بوده که تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۶ نفر مورد پایش و غربالگری قرار گرفتند، از این تعداد ۴۸ نفر نیز نیاز به پیگیری دارند. در حوزه غربالگری جامعه، شهرستان تایباد، رتبه سوم خراسان رضوی را کسب کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در خصوص مهم‌ترین نیازهای بیمارستان تایباد، ابراز کرد: مهمترین اولویت تجهیزاتی بیمارستان تایباد خرید یک دستگاه سی تی اسکن و ونتیلاتور برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کرونا است. در حال حاضر مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تأمین تجهیزات انجام شده و خیرین شهرستان نیز در تلاش هستند تا با تأمین اعتبار مورد نیاز، این تجهیزات را در اختیار تنها بیمارستان تایباد قرار دهند.

احسانی ضمن تقدیر از همراهی مجمع خیرین سلامت، گفت: وجود همدلی در شهرستان تایباد، موجب شده کمترین آسیب را در مبارزه با کرونا داشته باشیم و در تأمین لوازم مصرفی با مشکل مواجه نشویم، که یک نقطه قوت برای تایباد محسوب می‌شود. تا کنون بالغ بر هزار و ۵۰۰ ست لباس محافظتی توسط دو کارگاه ستاد فرامین حضرت امام (ره) و کارخانه کابل تایباد تولید و تحویل کادر درمان شده است.

وی ضمن تقدیر از پرسنل بهداشتی و درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس، افزود: جهت جذب متخصصان بیشتر به شهرستان در حال رایزنی و تلاش هستیم و به زودی یک متخصص قلب و یک متخصص گوش، حلق و بینی به جمع متخصصان شهرستان تایباد اضافه خواهند شد، اما مستهلک شدن پانسیون‌ها به عنوان نیاز اولیه استقرار پزشکان، ما را در مضیقه قرار داده و نیاز به کمک خیرین در تعمیر و تجهیز این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.