رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با مشارکت مردم تا پایان خرداد ماه جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده را بگیریم.

خرداد؛ جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان

قدس آنلاین: رضا خواجه‌ای در گفت و گو با  با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل زده لرستان، اظهار داشت: در مجموع ۵۰ هزار واحد تعمیری، احداثی و معیشتی مناطق سیل زده استان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

پایان احداث ۷۴۰۰ واحد

وی، بیان داشت: همچنین حدود ۳۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض بین سیل زده‌های استان توزیع شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با تاکید بر اینکه همه واحدهای تعمیری در مناطق سیل زده به چرخه زندگی برگشته اند، تصریح کرد: همچنین تا امروز حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد شروع عملیات احداث در مناطق سیل زده استان داشته ایم.

خواجه‌ای، عنوان کرد: از این تعداد، عملیات آرماتور بندی، بتن و فونداسیون در ۱۲ هزار واحد اجرا شده است.

وی، افزود: همچنین عملیات اجرای اسکلت را تا کنون در ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد داشته ایم و اجرای دیوار چینی و سقف نیز در حدود ۱۰ هزار واحد مناطق سیل زده لرستان داشته ایم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، بیان داشت: خوشبختانه تا کنون عملیات احداث هفت هزار و ۴۰۰ واحد به پایان رسیده است.

پایان خرداد ماه جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده

خواجه‌ای، گفت: امیدواریم بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با کمک و مشارکت مردم تا پایان خرداد ماه بخش اعظمی از واحدهای حادثه دیده را بازسازی کنیم و جشن پایان بازسازی را در مناطق مختلف حادثه دیده بگیریم.

وی در ادامه از توزیع ۷۹ هزار تن سیمان رایگان در بین سیل زده‌ها برای احداث و تعمیر واحدها خبر داد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت ساخت دیواره ساحلی پلدختر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خواجه‌ای، تاکید کرد: به طور حتم تلاش می‌شود که برابر برنامه زمانبندی که وجود دارد کار را تمام کنیم.

وی، عنوان کرد: با توجه به این برنامه‌ریزی ها تا پایان اردیبهشت ماه عملیات بازسازی دیواره ساحلی پلدختر به پایان می‌رسد.

احداث عمده واحدها در روستاها

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با تاکید بر اینکه همه واحدهای مسکونی که در بستر و حریم رودخانه بودند به نقاط امن انتقال داده شده‌اند، تصریح کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی جابجا شدند و در مجموع ۱۰۴ هکتار در این راستا زمین تأمین شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، تاکید کرد: این امر رکورد قابل توجهی بود که در امر بازسازی مناطق سیل زده استان صورت گرفت.

خواجه‌ای با بیان اینکه در حال حاضر واحد مسکونی وجود ندارد که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار داشته باشد و دچار خسارت شود، بیان داشت: حدود هفت هزار واحد از مجموع واحدهای تعمیری استان در شهر و ۱۳ هزار واحد نیز در روستاها بوده است.

وی، گفت: تقریباً دو سوم این واحدها در روستا و یک سوم در شهرها تعمیر شده‌اند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با بیان اینکه حدود ۳۳ درصد واحدهای تعمیری در شهرها بوده‌اند، افزود: همچنین ۶۷ درصد در روستاها بوده‌اند.

خواجه‌ای در ادامه سخنان خود خود با بیان اینکه قالب واحدها و حدود ۹۰ درصد واحدهای احداثی در روستاها بوده‌اند، تصریح کرد: همچنین ۱۰ درصد این واحدهای احداثی در شهرها بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.