خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:سن ۷۱ درصد از مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹در استان در افراد بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

۷۱ درصد مرگ و میرها در افراد بالای ۶۰ سال است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی افزود: تا به اکنون ۲۲ فوتی در گروه سنی ۶۰-۶۹ سال، ۱۵ فوتی در گروه سنی ۷۰-۷۹ سال، ۴ فوتی در گروه سنی ۸۰-۸۹ سال و ۴ فوتی در گروه بالای ۹۰ سال در استان به ثبت رسیده است.

وی با با بیان این که تنها ۴ درصد از فوتی ها در استان مربوط به گروه سنی زیر ۳۰ سال است افزود: آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در سنین صفر تا ۱۰ سال تا کنون ۳ مورد ثبت شده است و در گروه سنی ۱۰-۱۹ سال و ۲۰-۲۹ سال فوتی به ثبت نرسیده است.

وی با بیان این که ۲۵ درصد از فوتی ها در گروه سنی ۳۰- ۵۹ هستند خاطرنشان کرد: در رده سنی۳۰-۳۹ سال یک فوتی، در گروه سنی ۴۰-۴۹ سال ۸ فوتی و در رده سنی ۵۰-۵۹ سال ۱۰ فوتی تا کنون در استان به ثبت رسیده است.

دکتر هاشمی در خصوص پروتکل برخورد با اجساد متوفیان این بیماری عنوان کرد: پروتکل ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در ابتدای شیوع این بیماری مطابق پروتکل تب کریمه کونگو بود.

وی خاطرنشان کرد: ولی پس از مدتی این رویه از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد بازنگری قرار گرفت و هم اکنون با رعایت پروتکل های جدید امکان تغسیل و تدفین متوفیان وجود دارد ولی برای برگزاری مراسم هایی همچون تشیع، نماز میت و ... رعایت دستورالعمل های ابلاغی مورد تاکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.