مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر گفت: اگر چه هیچ آماری از وضعیت ایمنی اماکن عمومی کاشمر نداریم، اما پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد مجتمع‌های تجاری، اماکن عمومی و رستوران‌های شهر فاقد ایمنی در برابر آتش سوزی باشند.

نیمی از مجتمع‌های تجاری فاقد ایمنی در برابر آتش‌سوزی

به گزارش قدس آنلاین، امیر نژادرحیم، اظهار کرد: همان طور که در دی‌ماه سال ۹۵ شعله‌ور شدن و فرو رویختن پلاسکو به دلیل اتصال برق و فرسودگی ساختمان و... رخ داد و چندین نفر در میان شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند، هر لحظه فاجعه‌ای همچون پلاسکوی تهران در انتظار مردم کاشمر پیش‌بینی می‌شود زیرا در بسیاری از اماکن عمومی این شهر اتصالات مشکل دارد و فرسودگی ساختمان نیز مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند از شورای شهر خواستیم برای صدور مجوز برای ورود آتش‌نشانی به اماکن در حال ساخت و بررسی وضعیت ایمنی اماکن تجاری ساخته شده لایحه‌ای تصویب کنند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

نژادرحیم بیان کرد: اگر چه در حال حاضر هیچ آماری از وضعیت ایمنی اماکن عمومی نداریم، اما پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ درصد مجتمع‌های تجاری، عمومی و رستوران‌های کاشمر فاقد ایمنی در برابر آتش‌سوزی باشند اما باز هم برای آمار دقیق‌تر باید بازدید صورت گیرد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه مسئولان اماکن عمومی و تجاری اطلاعی از ایمنی ندارند و شیلنگ‌های گاز را گاه از مکان‌هایی عبور داده‌اند که حادثه آفرین هستند، گفت: اگر چه در سال ۹۵ از اماکن تجاری و مجتمع‌های پزشکی بازدیدی صورت گرفت و نواقص به مسئولان مربوطه اعلام شد اما در این موضوع بسیار نگران کننده هیچ کمیته‌ای تشکیل نشد و هیچ اتفاقی نیفتاد.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از عناصر کمک کننده به آتش‌نشانان وجود سیستم‌های اعلام و اطفای حریق هستند اما اغلب اماکن فاقد این سیستم هستند که خود یک نقص جدی محسوب می‌شود و اگر در یکی از نقاط کور شهر حریقی رخ دهد، قطعا خسارت‌های بسیاری به بار می‌آید.

وی مطرح کرد: این اماکن حتی سیستم خشک آتش‌نشانی به همراه سیستم اعلام حریق هم ندارند، در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد از اماکن عمومی کاشمر به خصوص ساختمان‌های قدیمی فاقد سیستم اعلام حریق هستند، حتی همان‌هایی هم که دارای سیستم اعلام حریق هستند، این سیستم نقص داشته و جواب نمی‌دهد و به دلیل عدم تائید آتش‌نشانی، فقط  در حد نصب خلاصه شده است.

مسئول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر وضعیت منازل مسکونی را بدتر توصیف کرد و گفت: نظارت بر اماکن مسکونی با توجه به این که خود فرد تصمیم می‌گیرد، بسیار نگران کننده‌تر است و اکنون پیش‌بینی می‌شود ۹۵ درصد از فضاهای مسکونی فاقد سیستم اعلام و اطفای حریق باشند، بنابراین از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارای مشکلات بسیاری هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.