لایحه ارائه تسهیلات تکمیلی نوسازی تاکسی‌های مشهد در شورای شهر به تصویب رسید.

ارائه تسهیلات تکمیلی برای نوسازی تاکسی‌های مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، امروز ۸ اردیبهشت ماه در نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، در جریان تصویب لایحه تسهیلات تکمیلی نوسازی تاکسی‌ها، اظهار کرد: ما نزدیک به ۳۲۰۰ دستگاه تاکسی داریم که مشمول طرح نوسازی می‌شوند. بر اساس مصوبه سال گذشته تاکنون ۸۲۹ دستگاه ثبت نام کردند تا از این مزایا استفاده کنند.

وی افزود: ۵۸۳ دستگاه به بانک معرفی و تاکنون ۲۷۱ دستگاه تحویل داده شده و در اختیار تاکسی‌داران بوده و ۳۵ دستگاه در حال تحویل است. نزدیک به ۳۰۵ دستگاه از ۳۲۰۰ دستگاه آماده شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. امیدواریم با این مصوبه بتوانیم مکانیزم بازدارنده‌ای داشته باشیم، زیرا بر اساس قانون می‌توانیم برخی تاکسی‌ها که بیش از حد استفاده شده را به کارگیری نکنیم.

متن این مصوبه به شرح زیر است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، به ‌منظور تسریع در فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی مشهد، ترغیب تاکسیرانان برای مشارکت در طرح نوسازی و ارایه تسهیلات تکمیلی نوسازی تاکسی‌های شهر مشهد، نسبت به اجرای مصوبه شماره ۵/۹۸/۲۳۸۳/ش مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ شورای اسلامی شهر و اصلاحات بعدی، در سال ۱۳۹۹ و با لحاظ بندها و تبصره‌های زیر اقدام نماید.

تبصره ۱: مالکان تاکسی‌هایی که از زمان لازم‌الاجرا شدن مصوبه ۲۳۸۳/۹۸/۵/ش مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۷ شورای اسلامی شهر و اصلاحات بعدی، اقدام به اسقاط یا نوسازی تاکسی فرسوده خود نموده‌اند، مشمول تسهیلات تکمیلی این مصوبه هستند.

تبصره ۲: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته‌شده در مصوبات شورای اسلامی شهر، نسبت به اجرای الزامات قانونی مربوط به نوسازی ناوگان عمومی با هماهنگی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اقدام نماید.

تبصره ۳: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی اجرای این مصوبه را در لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ منعکس نماید.

۱- پرداخت ۲۰ میلیون ریال به عنوان یارانه اسقاط تاکسی فرسوده تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹، به مالکانی که اقدام به اسقاط و نوسازی تاکسی فرسوده می‌نمایند.

۲- پرداخت ۳۰ میلیون ریال تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹، به مالکانی که اقدام به اسقاط مستقیم تاکسی فرسوده (بدون جایگزین) می‌نمایند؛ مشروط به اینکه تاریخ تنظیم سند تاکسی مربوطه قبل از زمان لازم الاجرا شدن مصوبه حال حاضر بوده و متقاضی یارانه تسهیلات در طرح توسعه نباشد.

۳- معافیت از پرداخت ۵۰ درصد مربوط به امتیاز تبدیل به احسن (جدول تعرفه نرخ خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی) برای کلیه مالکان تاکسی‌های نوسازی شده.

۴- اختصاص امتیاز ویژه به تاکسی‌های نوسازی شده برای اعزام به خطوط برخوردار شهر مشهد مقدس.»

نصب و راه‌اندازی تجهیزات جدید برای تحقق زمان‌بندی پروژه خط ۳ قطار شهری

لایحه تأمین، نصب و راه‌اندازی تجهیزات E&M فاز اول پروژه خط ۳ قطار شهری به طول ۵/۳ کیلومتر و به صورت طرح و ساخت به تصویب رسید.

لایحه تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات E&M فاز اول پروژه خط ۳ قطار شهری به طول ۵/۳ کیلومتر و به صورت طرح و ساخت امروز ۸ اردیبهشت ماه در نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، به تصویب رسید.

در متن این لایحه آمده است:

«ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، بر اساس مصوبه شماره ۱۰۸۰۴/۹۸/۵/ش مورخ ۱۲/۰۶/۹۸ و با در نظر قرار دادن صرفه و صلاح شهرداری و تحقق بخشیدن به برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی پروژه خط ۳ قطار شهری در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ و با مبنا قراردادن کمترین مبلغ پیشنهادی (شرکت مپنا) و لیست تأمین‌کنندگان معرفی شده از سوی شرکت مهندسین مشاور ره‌پویان و همچنین با توجه به اینکه هسته مرکزی ایستگاه‌ها در فاز اول پروژه خط ۳ در حال حاضر در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بوده و اجرای سازه جانبی و معماری ایستگاه‌ها نیز در حال ابلاغ به آن قرارگاه است و از سوی دیگر شرکت پترو عمران مهدسازه از طرف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به منظور حضور در بخش تجهیزات معرفی شده است، نسبت به انعقاد قرارداد تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات E&M فاز اول پروژه خط ۳ قطار شهری به صورت طرح و ساخت به طول ۵/۳ کیلومتر (حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری) با قرارگاه سازندگی (شرکت پترو عمران مهد سازه) برابر مبلغ پیشنهادی شرکت مپنا و به صورت ترک تشریفات اقدام نماید.

تبصره ۱: به شهرداری مشهد مقدس اجازه‌داده می‌شود، درصورت عدم موافقت شرکت پترو عمران مهدسازه با شرایط فوق‌الذکر، نسبت به انعقاد قرارداد مذکور با شرکت مپنا، برابر رقم پیشنهادی و منطبق با لیست تأمین‌کنندگان معرفی شده از سوی شرکت مهندسین مشاور ره‌پویان اقدام نماید.

تبصره ۲: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، پیش‌نویس قرارداد مربوط را حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.»

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.