اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پاسخ شهردار این شهر به سوال رییس کمیسیون خدمات شهری با موضوع پیوست زیست‌محیطی پروژه‌های شهری قانع شدند اما رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز امروز تذکر دیگری به شهردار داد.

اقناع شورای شهر مشهد از پاسخ شهردار درباره پیوست زیست محیطی پروژه‌های شهری

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاجیان شهری در دو نشست پیشین شورای شهر مشهد، ضمن اعلام تذکر پیرامون مسائل زیست محیطی خواستار توضیح شهردار مشهد شد.

شهردار مشهد نیز در جلسه هفته گذشته شورای شهر توضیحات لازم را ارائه کرد اما به دلیل اختلاف نظر برخی اعضا رای‌گیری در خصوص قانع شدن از پاسخ شهردار به جلسه امروز موکول شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد امروز در جریان رای‌گیری در خصوص قانع کننده بودن توضیحات شهردار گفت: موضوع پیوست‌های زیست محیطی از الزامات پروژه‌هاست و باید مورد توجه باشد.

محمدرضا حیدری افزود: در خصوص پروژه‌هایی که به اتمام رسیده کاری نداریم اما اجرای این دستورالعمل برای پروژه‌های عمرانی شهرداری لازم الاجراست و شهرداری باید کمیته ویژه ای در خصوص پیگیری این موضوع تشکیل دهد.

وی ادامه داد: فردا نیز به صورت کتبی به شهردار اعلام خواهیم کرد تا کمیته تهیه پیوست زیست‌محیطی پروژه‌ها ایجاد نشود حوزه معاونت برنامه‌ریزی اجازه باز کردن بودجه برای پروژه‌ها را نخواهد داشت و در ادامه اعضای شورای شهر مشهد با ۹ رای موافق و پنج رای ممتنع پاسخ شهردار را قانع کننده اعلام کردند.

تذکر جدید به شهردار مشهد

همچنین در این جلسه رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص طرح‌های تفصیلی و عدم تکمیل طرح جامع شهر مشهد به شهردار این شهر تذکر داد.

محمد هادی مهدی نیا افزود: با گذشت ۱۲ سال از آغاز مطالعات طرح تفصیلی حوزه های هفت گانه مشهد هنوز طرح جامع دارای نواقصی از قبیل سند پهنه بندی حریم و ضوابط بلندمرتبه سازی است.

وی ادامه داد: به رغم برگزاری جلسات مختلف و تاکیدات شورای شهر مشهد اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است لذا شهردار باید هر چه سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.