سینماهای زنجیره‌ای بزرگ آمریکا در حالی با درخواست بازگشایی پس از یک وقفه نسبتا طولانی روبه‌رو هستند که نسبت به تبدیل شدن به کانون انتشار ویروس کرونا ابراز نگرانی می‌کنند.

فشار سیاستمداران آمریکایی برای بازگشایی سینماها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، در هفته‌های اخیر یک برنامه زمانی موقت برای آغاز فعالیت مجدد سینماها در آمریکا پس از تعطیلی به سبب شیوع ویروس کرونا در حال شکل گرفتن است که بر اساس آن ۷۵ درصد از ۵۵۴۸ سالن سینما در آمریکا در تابستان بلیت‌فروشی خواهند کرد و بنابراین فیلم‌های مهمی چون «Tenet» ساخته جدید «کریستوفر نولان» و «مولان» پروژه پرهزینه دیزنی می‌توانند به ترتیب در تاریخ ۱۷ و ۲۴ جولای اکران شوند.

اما در این میان برخی سیاستمداران جمهوری‌خواه خواهان بازگشایی سینماها در اسرع وقت هستند و فرمانداران برخی ایالت‌ها نیز از سینماداران خواسته‌اند هر چه زودتر سالن‌های سینما را علی‌رغم نگرانی‌های بهداشتی و سلامتی بازگشایی کنند. 

«برایان کمپ» فرماندار ایالت جورجیا خواسته برای رونق مجدد اقتصاد این ایالت سالن‌های سینما از امروز (دوشنبه) فعالیت خود را از سر بگیرند. ایالت تنسی که سینماهای زنجیره‌ای «Regal» در آن واقع شده نیز قصد دارد بیشتر کسب و کارها را تا پایان هفته بازگشایی کند. ایالت‌های کارولینای جنوبی و اوهایو و همچنین تگزاس و فلوریدا نیز در حال راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های اقتصادی خود هستند. 

اما سینماداران نسبت به عواقب بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش فیلم ابراز نگرانی می‌کنند و دوست ندارند سینماها به عنوان کانون انتشار ویروس کرونا شناخته شوند. 

«کریس اسکوبار» صاحب سینمای ۴۸۵-صندلی در آتلانتا می‌گوید: به هیچ عنوان پیش از موعد مقرر این کار را انجام نخواهم داد و با فشار سیاسی سینما را بازگشایی نمی‌کنم و زمانی این کار را انجام می‌دهم که متخصصان بهداشت و سلامت اعلام کنند که زندگی ما دیگر در خطر نیست. من دوست دارم از همین ثانیه به کار خود بازگردم اما در این مورد باید هوشیار باشیم. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر خیلی زود سالن‌ها را باز کنیم و به شیوع ویروس کرونا کمک کنیم؟

«اوبری استون» که مدیریت بیش از ۲۰۰ سالن سینما را در ایالت جورجیا بر عهده دارد نیز گفت از این هفته سینماها را فعال نخواهد کرد و در صورت مهار شیوع ویروس کرونا، ماه جولای برای این کار واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود. ضمن این‌که تا زمانی که توزیع‌کنندگان فیلم‌های جدید در اختیارشان قرار ندهند سینماها بازگشایی نمی‌شوند.

سینماهای آمریکا از اواسط ماه مارس و در پی شیوع ویروس کورنا در این کشور تعطیل شدند و اکران همه فیلم‌های مهم به تعویق افتاد. مخاطبان سینما این روزها در قرنطینه خانگی بیشتر به سمت شبکه‌های ویدئوی درخواستی (VOD) روی آورده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.