رسانه رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) متن نامه‌ای از رهبر این کشور خطاب به رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی را منتشر کرد.

انتشار نامه‌ای جدید از «اون» به تاریخ امروز

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، در حالی که در روزهای گذشته شایعات گسترده‌ای درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مطرح شده و بر اساس برخی گزارش‌ها، حتی زنده بودن او در هاله‌ای از ابهام است، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی متن نامه‌ای را منتشر کرد که اون برای سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی نوشته و در آن «روز آزادی» این کشور را به طرف آفریقایی تبریک گفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، تاریخ این نامه امروز (دوشنبه، ۲۷ آوریل) عنوان شده است.

در این نامه رهبر کره شمالی ابراز اطمینان کرده که دوستی ملت‌های کره‌شمالی و آفریقای جنوبی به طور توقف‌ناپذیری گسترش خواهد یافت.

پیش‌تر سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) اظهار کرد، اطلاعاتی برای ارائه درباره وضعیت کیم جونگ اون در اختیار ندارد.

مقام‌های کره جنوبی خواستار اتخاذ تدابیر محتاطانه در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر بیماری کیم جونگ اون شده و تأکید کرده‌اند که آنها هیچ نوع تحرکات غیرمعمولی در کره‌شمالی مشاهده نکرده‌اند.

مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز یک‌شنبه در واکنش به شایعاتی مبنی بر مرگ کیم جونگ اون گفته بود، رهبر کره‌شمالی «زنده و حالش خوب» است.

تصاویر ماهواره‌ای یک اندیشکده آمریکایی نشان می‌دهد، قطاری که احتمالا متعلق به رهبری کره‌شمالی است، در یک منطقه دورافتاده در شرق این کشور رویت شده است و این مسأله گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت وی را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.