۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: 702515

نخست‌وزیر نیوزیلند با اعلام اینکه در روزهای پایانی هفته گذشته تنها یک‌ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است، از پیروزی کشورش در برابر این ویروس همه‌گیر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری هیل، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که کشورش در مبارزه با کرونا پیروز شده است.

جاسیندا آردن در خصوص آخرین تحولات مربوط به مقابله با کرونا در این کشور به خبرنگاران گفت: «در تعطیلات آخر هفته تنها 4 مورد مشکوک به ابتلا به بیماری کووید-19 و یک مورد مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری در کشور گزارش شده است.»

وی افزود: «دیگر هیچ شیوع کشف‌نشده‌ای از این ویروس در نیوزیلند وجود ندارد. ما در این نبرد پیروز شده‌ایم؛ اما اگر می‌خواهیم این پیروزی را حفظ کنیم، باید هشیار باقی بمانیم.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، 1469 نفر در نیوزیلند به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد تنها 19 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر اعلام دولت نیوزیلند، تاکنون 1180 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند و 270 نفر دیگر همچنان تحت درمان هستند که تنها حال یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.