زنجان- نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: زنجان نقش مهمی در ادغام طرح پایلوت غربالگری کروناداشته است.

زنجان در طرح پایلوت غربالگری کرونا پیشگام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:کریستف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران،عصر روز دوشنبه در جلسه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت که به منظور  طرح غربالگری سلامت  در سالن همایش‌های روزبه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح پایلوت غربالگری استان زنجان فقط در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود گفت:این طرح  در سطح ارائه خدمات اولیه (phc) یا مراکز جامع خدمات نیز در حال اجرا است.

هملمن  افزود: کنترل بهتر، طغیان و اپیدمی کرونا بسیار مهم است، و من  از طریق وزیر بهداشت ایران و رئیس کمیته ملی کووید - ۱۹ ایران با سیستم بهداشت آشنایی کاملی دارم و دانشگاه علوم پزشکی زنجان را به عنوان یک سیستم بهداشتی قوی می‌شناسم.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد، همکاری خوب و نزدیکی با وزارت بهداشت ایران دارد، ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت، دچار بارش افکار درگیر شده‌ است؛ بنابراین جای تقدیر دارد که کشور ایران به صورت کاملا شفاف موضوع طرح پایلوت غربالگری استان زنجان را با ما مطرح کرده و در قسمتی از این برنامه با این سازمان مشورت کرده است.

هملمن با اشاره به نقش مهم زنجان در ادغام طرح پایلوت غربالگری کرونا، تست کرونا و رهگیری تماس با بیماران، اظهار کرد: زنجان نقش مهمی را در تریاژ بیماران قبل از بستری شدن در بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا داشته و پیشگام بوده که قابل تقدیر است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، یاد آور شد: افتخار موفقیت طرح پایلوت غربالگری کرونا برای استان زنجان بوده و خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد:بسار خرسندیم  که این اجازه را به سازمان جهانی بهداشت دادید که این برنامه را به صورت مستندسازی مشترکی ارائه دهیم و  سایر کشورها نیز از نسخه‌ای که سازمان جهانی بهداشت به زبان انگلیسی ارائه خواهد داد، استفاده خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.