مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و انجام عملیات ضدعفونی در مجموعه باغ وحش و باغ پرندگان مشهد تحت نظارت و با دقت رعایت می‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی در باغ وحش و باغ پرندگان مشهد با دقت رعایت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی افزود: از زمان اعلام بحران کرونا در استان خراسان رضوی و کشور، فعالیت این مجموعه‌ها تعطیل شد ضمن اینکه اجرای پروتکلهای بهداشتی با جدیت انجام گردید بنابراین خوشبختانه تا کنون گزارشی از مورد مشکوک، مبتلا یا فوت بر اثر ابتلا در بین گونه‌های حیوانی و پرسنل نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: بازگشایی این مجموعه‌ها با توجه به شرایط بیماری و تصمیم‌گیری ستاد استانی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموعه‌هایی مانند باغ وحش مشهد و باغ پرندگان این شهر و نیز در سطح عرصه‌های طبیعی گزارشی از ابتلای گونه‌های مختلف به ویروس کویید۱۹ و یا فوت بر اثر ابتلا به این ویروس نداشته‌ایم.

همتی با بیان این که نظارت‌ها در مجموعه‌های نگهداری گونه‌های حیات وحش به صورت مستمر درحال انجام است، افزود: علاوه بر این، گزارشی از ابتلای کارکنان و پرسنل باغ وحش مشهد و باغ پرندگان به این بیماری تا کنون دریافت نشده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و عملیات ضدعفونی در این مراکز به صورت مستمر همچنان در حال انجام است.

باغ ‌وحش مشهد سال ۱۳۳۹ در محدوده خواجه ‌ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال ۱۳۵۶ در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد مستقر شد. 
این مکان به عنوان بزرگترین باغ ‌وحش ایران دارای بیشترین گونه‌های جانوری است که از آن جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره کرد. 
هم اکنون ۱۰۷ گونه شامل ۶۴ گونه بومی و ۴۳ گونه غیربومی و ۶۸۰ نمونه جانوری شامل ۲۴۰ پستاندار، ۳۹۳ پرنده و ۴۷ خزنده و دوزیست در باغ وحش مشهد نگهداری می‌ شود.

باغ پرندگان مشهد هم نخستین باغ پرندگان منطقه شرق کشور است  که از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده و انواع پرندگان با گونه‌های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.