فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی از امروز با آغاز نمایش آنلاین در سامانه‌های فیلیمو و نماوا قابل دسترسی است.

غافلگیری از جنس «طلا»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اگر از طرفداران سینمای شهبازی هستید یا فیلم‌هایش را دنبال کرده باشید می‌دانید او اسلوب و روش خاص خود را در فیلمسازی دارد و غافلگیری وجه مشخصه و مشترک اغلب آثار اوست. یکی از ویژگی های مهم شهبازی در مقام فیلمنامه‌نویس و کارگردان آگاهی و شناخت او نسبت به درام و روایت داستان است. شهبازی قصه و روایت کردن را خوب می شناسد و می‌داند چطور مخاطبش را در تعلیق شناور نگه دارد و ناگهان او را در یک اتفاق غیرمنتظره غافلگیر و محبوس کند و در یک لحظه تمام پازل چیده شده داستان را برهم بریزد.

«نفس عمیق»، «عیار ۱۴»، و «دربند» نمونه‌هایی از این نوع نگاه او در داستان گویی است که سرشار از غافلگیری و تعلیق‌های جذاب است.

این بار او با «طلا» بازگشته است. «طلا» تازه ترین ساخته پرویز شهبازی و هفتمین اثر او در مقام کارگردان است. اثری که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلمنامه و بهترین صدابرداری شد. علیرغم این که «طلا» با استقبال خوب تماشاگران در جشنواره روبرو شد و انتظار می‌رفت در سبد اکران سال بعد جایی داشته باشد اما این فیلم به گشت و گذار در جشنواره های خارجی اکتفا کرد و پس از دوسال قرار است با نمایش آنلاین دیده شود.

برخلاف اغلب فیلم‌های شهبازی که کمتر از تعداد زیادی بازیگر مشهور استفاده می‌کند و در آثارش بیشتر شاهد بازیگران جدید هستیم. این بار کلکسیونی از بازیگران جوان و شناخته شده سینما در کنار یکدیگر داستان تازه شهبازی را روایت می‌کند. در «طلا» شخصیت‌ها به آرامی شکل می‌گیرند، هرکس برای خود داستانی دارد و فیلم به زندگی همه آدم‌هایش سری می‌زند اما از مسیر اصلی خود دور نمی‌شود و یک درام پرکشش را به آرامی برای مخاطبش پیش می‌برد، در چند جای فیلم احساس می‌کنید داستان به نقطه اوج خود رسیده اما تا ضربه نهایی باید صبور باشید.

شهبازی که پیش از این داستانی درباره چند جوان را در فیلم «دربند» تجربه کرده بود و اتفاقاً به مذاق تماشاچی هم خوش آمده بود، باز هم  یک داستان جذاب و پرکشش را در حال و هوای رفاقت جلوی دوربین برده است. «طلا» داستان چند جوان است که قصد راه اندازی رستورانی را دارند و در این میان پدر یکی از آن‌ها فوت کرده و مبلغ قابل توجهی پول نیز مفقود می‌شود و زندگی این چند دوست را در پیچیدگی هایی فرو می برد. در خلاصه داستان این درام اجتماعی نیز آمده است؛ راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیر آمیز دور و بری‌ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.

نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی کردند.

این فیلم پس از «خروج» دومین اثری است که به صورت آنلاین در سامانه‌های VOD اکران خواهد شد و از امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت از طریق اکران آنلاین در فیلیمو و نماوا به نمایش در می‌آید. بلیت فروشی از طریق ۲ پلتفرم پخش برخط فیلیمو و نماوا انجام می‌گیرد و کاربران می‌توانند در یک بازه زمانی ۶ساعته فیلم خریداری شده را تماشا کنند.

«طلا» به تهیه‌کنندگی مشترک رامبد جوان و محمد شایسته محصول سال ۹۷ سینمای ایران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.